Perhejuhlat ja hautajaiset

Ota yhteyttä!

Kun haluat kastaa lapsesi tai mennä naimisiin, ota yhteyttä oman seurakuntasi kirkkoherranvirastoon. Kotikasteen voi varata myös sähköisen asiointipalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta. Hautajaisista sopiessasi ota yhteys vainajan seurakunnan kirkkoherranvirastoon.

Elämän kohokohtia kannattaa juhlia

Kirkonkellojen kutsu herkistää tunnelman suvun ja ystävien kokoontuessa perheen pariin. Pitkät perinteet kastejuhlissa, häissä ja hautajaisissa jäsentävät elämänkaartamme ja muodostuvat käännekohdiksi ja vahvoiksi muistoiksi.

Pyydä siunausta

Siunausta voi pyytää elämään eri tilanteissa. Kutsu pappi siunaamaan uusi kotisi tai maistraatissa solmittu avioliittosi. Siunausta voi myös pyytää vaikkapa työpaikalle. Myös avioliiton vuosipäiviä kannattaa juhlia!

Juhlatilat käyttöön ilmaiseksi

Oulun seurakuntien jäsenet voivat varata kirkkosaleja ja muita juhlatiloja veloituksetta seuraaviin kirkollisiin perhejuhliin: hautaan siunaamiseen liittyvä muistotilaisuus, kastejuhla, rippijuhla ja hääjuhla. Tilasta ei peritä käyttömaksua, jos henkilö, jota varten tila varataan on Oulun ev.lut. seurakuntien jäsen. Muiden kuin Oulun seurakuntien jäsenten sekä muiden juhlien (esim. syntymäpäiväjuhlat, kihlajaiset, sukujuhlat) osalta tulee maksaa korvaus tilojen käytöstä.

Ohjeet toimitilojen käytöstä.

Lue pitopalvelusta.

Kastetut, vihityt ja haudatut - tietojen julkaiseminen lehdissä

Oulun seurakuntien kastetuista, vihityistä ja haudatuista tietojen julkaisemiseen kysytään aina lupa. Automaattisesti kaikkien tietoja ei siis ole Rauhan Tervehdyksessä ja Forum24-lehden Elämän palstalla.

Jos kyseessä olevia henkilöitä tai heidän omaisiaan ei tavoiteta, henkilöiden tietoja ei julkaista. Halutessaan ko. henkilöt voivat toivoa tiedon julkaisemista haluamalleen ajankohdalle.