Seurakuntien soittokunta ja musiikkikoulu

Viventi, kuva Matti Pulju, 2022

Katso kaikki tapahtumat tapahtumakalenterista

Soittokunta ja musiikkikoulu tarjoavat henkisesti, hengellisesti ja sosiaalisesti kehittävän soittoharrastuksen osana seurakuntien lapsi- ja nuorisotyötä.

Orkesteritoiminta järjestetään yhteistyössä Oulun konservatorion ja Oulu-opiston kanssa. Jokainen pääsee soittamaan orkesterissa.

Musiikkikoulu on avoin kaikille

Seurakuntien musiikkikoulussa annetaan soitinopetusta kaikissa puhallinsoittimissa sekä lisäksi lyömäsoittimissa. Musiikkikouluun ei ole pääsykokeita eikä ikärajoitusta. Uusia oppilaita otetaan ympäri vuoden, mikäli paikkoja on vapaana. Osalle oppilaista voidaan järjestää aluksi lainasoitin. Musiikkikoulun oppilailla on velvollisuus osallistua orkestereihin, kun taidot ovat riittävät. Matineioita järkjestetään syksyisin ja keväisin. Tietoa löydät tapahtumakalenterista.

Musiikkikoulussa voi opiskella seuraavia instrumentteja: nokkahuilu,huilu, oboe, klarinetti, saksofoni, fagotti, trumpetti, käyrätorvi, pasuuna, baritoni, tuuba ja lyömäsoittimet.

Kuvassa huilu, trumpetti, saksofoni, bassoklarinetti ja huilu

Kuva Minna Hukkanen, 2023

Musiikkikoulun kevätkimarat 2021

Katso kevätkimara ILinkki avautuu uudessa välilehdessä

Katso kevätkimara IILinkki avautuu uudessa välilehdessä

Haluaisitko aloittaa puhallinmusiikkiharrastuksen?
Voit olla aivan vasta-alkaja tai kenties jotain muuta soitinta jo osaava. Henkilökohtaisen puolen tunnin soittotunnin saat kerran viikossa, ja orkesteritoimintaan pääset mukaan heti kun taitosi vähän karttuvat.
Opetus maksaa 170 €/lukukausi, eli 340 € vuodessa.
Kysy vapaita paikkoja: Soittokunnan ja musiikkikoulun toiminnanohjaaja Pauliina Sormunen, p. 040 841 4680, seurakuntiensoittokunta.oulu@evl.fi, puhelinajat maanantai ja tiistai klo 12-15

Neljä eri tasoista orkesteria

Seurakuntien, konservatorion ja Oulu-opiston yhteisissä puhallinorkestereissa soittaa yhteensä noin 150 lasta, nuorta ja aikuista. Jokaisessa orkesterissa on 20-50 soittajaa. Orkesterit harjoittelevat viikoittain Oulun musiikkikeskuksella ja Raatin nuorisotalolla.

Lisätietoja saat klikkaamalla nimeä.

Primo

Spirito

Virtuoso

edustusorkesteri Viventi

Puhallinsoittajia Marssi seitsemään ihmeeseen tauolla Oulun Energia Areenan pihalla.

Kuva Marjaana Rantakeisu, 2023

Monipuolinen ohjelmisto ja runsaasti esiintymiskokemusta

Orkesterit soittavat puhallinmusiikkia laidasta laitaan. Ohjelmisto laaditaan esiintymistilaisuuden mukaan. Syksyllä ja keväällä on omat konsertit. Lisäksi soittajilla on pienempiä konsertteja ja esiintymisiä esim. seurakuntien ja kaupungin tilaisuuksissa.

Orkestereilla on leirejä lukukausittain ja lisäksi orkesterit osallistuvat erilaisiin valtakunnallisiin tapahtumiin sekä mahdollisuuksien mukaan toteuttavat kansainvälistä vierailuvaihtoa.

Oulun ev.lut. seurakunnissa on ollut puhallinorkesteritoimintaa jo yli 70 vuoden ajan osana lapsi- ja nuorisotyötä. Orkesterit ovat erittäin tasokkaita ja ovat menestyneet mm. puhallinorkestereiden SM-kilpailuissa.

Seurakuntien soittokunnan ja musiikkikoulun yhteistyökumppaneina toimivat  mm. oboe- ja fagottiseura, sotilassoittokunnat, Kolding kulttuurikoulu, Tuubajoulu, Kevätpuhallus, Raudaskylän puhallinmusiikkileiri sekä Leverkusen -puhallinorkesteri.

Lisätietoja: Soittokunnan ja musiikkikoulun toiminnanohjaaja Pauliina Sormunen, p. 040 841 4680, seurakuntiensoittokunta.oulu@evl.fi, tavoitat minut puhelimitse parhaiten maanantaisin ja tiistaisin klo 12-15

Baritonitorven soittajia.

kuva Anne Visuri, 2023

Esiintymisiä ja konsertteja (video- ja kuuntelulinkkeineen)

3.12.2023 Tuubajoulu 2023 Suuri Tuubaorkesteri ja Tuiran kamarikuoro

Tuubajoulu

28.8.2023 Marssi seitsemään ihmeeseen - spektaakkeli Oulun Energia Areenalla.

Primo, Spirito, Virtuoso, Viventi ja Puolustusvoimien sotilassoittokunnat.

Avausnumero - Opening number säveltänyt Timo Forsström.

Marssi seitsemään ihmeeseen Oulu

Oopperan Kummitus -konsertti, kuva Pauliina Sormunen, 2023

3.5.2023 Oopperan kummitus -konsertti, Madetojan sali.

Primo, Spirito, Virtuoso ja Viventi.

Kuuntele musiikkikappaleet täällä

19.2.2023 YLE TV1 Rippikoulumessu Karjasillan kirkko, mukana toimittamassa Viventi.

Katso rippikoulumessu täällä

20.-22.1.2023 Yhteistyöprojekti Viventi ja Finnish Symphonic Wind Professionals (Suomen Puhallinsinfonikot)

22.1.2023 Yhteiskonsertti, Madetojan sali

Taiga säv. Ilari Hylkilä.

22.1.2023 Yhteiskonsertti, Madetojan sali

Utopia säv. Jacob de Haan.

16.11.2021 Oodi Ilolle -konsertti, Madetojan sali

Primo, Spirito, Virtuoso ja Viventi

Facebook-sivut:

Oulun seurakuntien musiikkikouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkko OulussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Viventi