Rippikoulu muualla

Jos asut Kiimingin seurakunnan alueella ja käyt rippileirisi jonkun järjestön, kuten esimerkiksi Herättäjäyhdistys, Rauhanyhdistys, urheiluopistot ym. järjestämänä, kuulut "muualla rippikoulun käyvien" ryhmään.

Kaikille rippikoululaisille, riippumatta leirijakson järjestäjästä, kuuluu kotiseurakuntaan tutustuminen.

Tämän vuoksi ilmoittautuminen rippikouluun tulee tehdä myös kotiseurakuntaan.

Mikäli tarvitset todistusta kotiseurakuntaan tutustumisen jakson suorittamisesta, käy hakemassa se Kiimingin kirkkoherran virastosta sen aukioloaikoina. Todistuksen saat täyttä rippikoulukorttia vastaan.

Mikäli haluat oman rippiraamatun, saat sen Kiimingin kirkkoherranvirastosta sen aukioloaikoina.

Rippikoulu 2024

Kaikille ryhmille kuuluu kotiseurakuntaan tutustumisjakso osana rippikoulua. Tämän vuoksi ilmoittautuminen rippikoulun käyväksi tulee tehdä myös kotiseurakuntaan. Ilmoittautuminen tapahtuu Oulun seurakuntayhtymän ilmoittautumisessa "muualla rippikoulun käyvien" -linkin kautta. Jos et ole vielä ilmoittautunut, pyydä linkki rippikouluvastaavalta.

Muualle menenvien aikataulu vuodelle 2024

Jumalanpalvelus- ja ehtoollisopetus

18.11. klo 14- 16 Kiimingin kirkko ja seurakuntakeskus (aloitus kirkosta)

ja 18.11. Yli-Ii klo 11-13

ja 19.11. Ylikiiminki klo 10 jumalanpalvelus ja sen perään opetus

DIAKONIA, LÄHETYS JA VARHAISKASVATUSPÄIVÄ

13.1. klo 11-14 Kiimingin seurakuntakeskus, kuljetus Yli-Iistä, lähtö Salen pihalta klo 10.30.

tai

27.1. klo 11-14 Jääli ja Ylikiiminki

Kyseiset opetuspäivät alkavat keittolounaalla.

Nuori osallistuu ensisijaisesti oman alueensa tilaisuuteen. Mikäli nuori ei pakollisesta syystä pääse kumpaankaan, niin huhti-/toukokuussa järjestetään korvaustilaisuus. Päivä tarkentuu myöhemmin.

Kotiseurakuntapäivä

21.4.2024 klo 10-14 Kiimingin kirkko ja seurakuntakeskus

Päivä alkaa jumalanpalveluksella Kiimingin kirkossa ja jatkuu sen jälkeen seurakuntakeskuksella. Päivän aikana tarjotaan lämmin ruoka. Päivään järjestetään kuljetus Yli-Iistä ja Ylikiimingistä.

Muu omatoiminen tutustuminen seurakunnan järjestämään toimintaan rippikoulupassin mukaisesti. Rippikoulupassi jaetaan marraskuun jumalanpalvelusopetuksen yhteydessä. Rippikoulupassin tutustumiset tulee olla tehtynä huhtikuun kotiseurakuntapäivään mennessä.

Muualle menevien rippikoululaisten ryhmästä vastaa nuorisotyönohjaaja Elisa Hinkkala p.040-743 1903, virkavapaalla 31.3.2024 asti. Ryhmästä vastaa sen ajan Jii-Pee Nyyssönen.

Jos sinulla on kysyttävää, ole rohkeasti yhteydessä.

www.oulunseurakunnat.fi/rippikoulu

Rippikouluvastaava pappi Marika Huttu, 040-720 3246 marika.huttu@evl.fi, (15.10.2023 asti)

varavastaava nuorisotyönohjaaja Jii-Pee Nyyssönen, 044 788 4058 jii-pee.nyyssonen@evl.fi (rippikouluvastaava ajalla 1.11.23-30.4.24)