TIMU - Tiedolla johtamisesta muutoksen johtamisen voimavara -hanke

TIMU-hanke käynnistettiin syksyllä 2023 ja tämä kaksivuotinen hanke jatkuu aina elokuun 2025 loppuun asti. Hankkeen päätoteuttajana toimii Oulun ev.-lut. seurakuntayhtymä ja hanke toteutetaan ryhmähankkeena yhdessä Diakonia-ammattikorkeakoulun kanssa.

Hankkeessa pyritään parantamaan koko organisaation ymmärrystä tiedolla johtamisesta sekä digitalisaation mahdollisuuksista tiedolla johtamiseen. Tavoitteena on, että tiedolla johtamisesta tulee koko organisaatiossa keskeinen johtamisen, päätöksenteon sekä oman työn kehittämisen väline uudistuvassa toimintakulttuurissa.

TIMU-hanke on Euroopan Unionin osarahoittama, Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027 EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelma Euroopan sosiaalirahasto plus (ESR+) 201687, 201734

1.9.2023-31.8.2025

TIMUssa tapahtuu:

Tulevat tapahtumat Kevät 2024

Tiedolla johtaminen Kirkossa - Kolmen tapahtuman kokonaisuus kirkon toimintaympäristöstä

TIMU-hanke järjestää touko-kesäkuussa 2024 henkilöstölle ja sidosryhmille tiedolla johtamisen tematiikkaan liittyen kolmen tapahtuman sarjan. Kussakin tapahtumassa on ulkopuolinen asiantuntija johdattemassa aiheen pariin.

• Ensimmäisen työpajatyyppisen tapahtuman keskiössä on kirkon asiakas. Pohdimme yhdessä, kuinka voisimme suunnitella toimintaamme palvelemaan seurakuntalaisia ja muita kansalaisia entistä kattavammin.
  • Toisessa luentotyyppisessä tapahtumassa käsittelemme kirkon toimintaa, toiminnan kehittämistä ja -sovittamista sidosryhmien toiminnan kanssa. Pohdimme myös, mitä mahdollisuuksia digitalisaatio on tuonut ja tuo toimintaamme.
  • Kolmas tapahtuma käsittelee globaaleja muutosilmiöitä ja niiden vaikutusta kirkon toimintaympäristöön.