Hallinto

Seurakuntaneuvostot

Yhteystaloudessa oleville eli seurakuntayhtymään kuuluville seurakunnille valitaan seurakuntavaaleissa yhteisen kirkkovaltuuston lisäksi seurakuntaneuvostot. Seurakuntaneuvoston puheenjohtajana toimii viran puolesta kirkkoherra. Varapuheenjohtajaksi valitaan seurakuntaneuvoston jäsen.

Seurakuntaneuvoston tehtäviä:

• päättää yksittäisessä seurakunnassa niiden varojen käytöstä, jotka sille osoitetaan seurakuntayhtymän talousarviossa
• antaa lausuntoja yhteiselle kirkkovaltuustolle
• johtaa osaltaan seurakunnan toimintaa ja edistää sen hengellistä elämää

Vuoden 2013 alusta alkaen Kiimingin kunta on ollut osa Oulun kaupunkia. Samalla Kiimingin seurakunnasta tuli osa Oulun seurakuntayhtymää.

Kiimingin seurakunnan hallinto

Seurakuntaneuvosto

Puheenjohtaja: Pauli Niemelä

Sihteeri: Maarit Laitinen

Jäsenet: Ahti Alatalo, Pirkko Haapakoski, Veikko Jurvakainen, Terttu Isokoski, Kaisu Kortesalmi-Lahtinen, Pekka Laukkanen, Antti Lauri (vpj), Taru Mäkelä, Saara Pentikäinen, Pekka Perätalo, Virpi Räisänen, Hanna Saarela, Titta Tiri, Essi Wathén.