Tehdään yhdessä

Yhdessä tekemällä seurakunnasta tulee yhteisö, jossa jokaisella on juuri itselle sopiva paikka.

Oulujoen seurakunnan eri alueilla työntekijämme kutsuvat mukaan osallistumaan, auttamaan ja tulemaan autetuiksi. Yhteystietomme löydät täältä!

Kurkista:

diakoniaan... Diakonia kuuluu jokaiselle. Vapaaehtoisten toiminta yhdessä työntekijöiden kanssa mahdollistaa monipuolisen toiminnan ja antaa iloa myös auttajalle itselleen. Vapaaehtoistyöhön on jokainen tervetullut omien voimavarojen ja elämäntilanteen mukaan. Pyrimme löytämään jokaiselle oman näköisen tehtävän diakoniatyössä.

Ota rohkeasti yhteyttä!

lähetykseen... Lähetys on läsnä kaikissa seurakunnan työmuodoissa. Se kuuluu esimerkiksi lasten ja nuorten kanssa tehtävään työhön ja viikoittaisiin lähetys- ja raamattupiireihin. Oulujoen seurakunnalla on eri lähetysjärjestöjen kanssa useita nimikkosopimuksia, joiden kautta teemme lähetystyötä Intiassa, Kambodzassa, Keski-Aasiassa, Sambiassa, Tansaniassa, Taiwanissa  ja Venäjällä.

Seurakunnassa ja yhteistyössä muiden Oulun seurakuntien kanssa toteutettava toiminta antaa runsaasti mahdollisuuksia toimia vapaaehtoisena.

Olet tervetullut mukaan toimintaan! Pyrimme löytämään Sinulle sopivimman tehtävän lähetystyössä.

lapsuuteen... Päiväkerhot ja iltapäiväkerhot kokoavat lapsia, tukevat perheiden kasvatustyötä, luovat iloa, onnistumisen elämyksiä, huolenpitoa ja rohkaisua. Leikin ja touhun rinnalla opetellaan hiljentymään. Yhdessä lastenohjaajan ja toisten lasten kanssa on turvallista tutkia ja pohtia elämän ihmeitä. Ota yhteyttä! yhteystiedoista löydät tiedot meistä jokaisesta.

nuoruuteen... Nuori Oulujoki elää ja toimii isolla Sydämellä ja Korkeimman asialla. Avoimet illat (avarit) ovat sinun paikkojasi kerran viikossa eri puolilla seurakuntaa. Illan hämärässä tietenkin. Yökahvilat ovat perjantai-illan yökukkujille kerran kuukaudessa. Isostoimintaa on palvelua sekä ripareilla, leireillä ja kaupungissa. Talven yli kestävä isoskoulutus valmistaa tuleviin "pikkuisiin eli rippikoululaisiin" ja muihin haasteisiin. Opetuskokonaisuudet alkavat syksyllä.

Nuori Oulujoki pohtii nuorten illoissa elämän syviä kysymyksiä avatun Raamatun äärellä ja rukoillen. Gospel-messuissa kuuluu oulujokisten nuorten luovuus ja ilo kerran kuussa.

musiikkiin... Oulujoen seurakunnassa toimii seitsemän vireää eri ikäisille tarkoitettua kuoroa ja lapsille tarkoitetut musiikkileikkikoulut. Erityispiirteenä on vahva laulutekniikan opetus nuorten lauluryhmässä ja
kirkkokuorossa. Tule löytämään oma äänesi! Oulujoella voit palvella laulun lahjallasi kirkkokuorossa, nuorten lauluryhmässä tai lapsikuorossa. Myös soittotaitoiselle on aina käyttöä messun tai muiden tilaisuuksien avustajana. Ota lahjasi käyttöön ja kysy lisää kanttoreilta!