Spirito toimii yhteistyössä Oulun seurakuntien, konservatorion ja Oulu-opiston kanssa. Useimmat soittajat tulevat Spiritoon hankittuaan muutaman vuoden orkesterisoittokokemusta Primossa. Orkesterin ohjelmisto koostuu monipuolisesta puhallinorkesterimateriaalista, jonka grade luokitus on 2-3.

Spirito on saavuttanut mainetta useina vuosina Puhallinorkestereiden SM-kilpailuissa. Vuosina 2009 ja 2014 Spirito sijoittui kilpailujen C-sarjassa hienosti toiseksi.

Spiriton orkesterinjohtajina toimivat soittokunnan ja musiikkikoulun toiminnanohjaaja Pauliina Sormunen ja konservatorion lyömäsoitinten lehtori Nathan Archer.

Harjoitukset keskiviikkoisin klo 16.30-18.15 Tulindberg Sali, Oulun musiikkikeskus.

Lisätietoja orkesterista  toiminnanohjaaja Pauliina Sormunen p. 040-8414680 tai seurakuntiensoittokunta.oulu@evl.fi. Harrastemaksu muille kuin Oulun konservatorion, Oulu-opiston ja Oulun ev. lut. seurakuntien musiikkikoulun oppilaille on 25 €/lukukausi.

Osaamistavoitteet

Oppia orkesterisoittoa ja musiikin hahmottamista sekä syventää aiemmin opittua.

Orkesterissa harjoitellaan orkesterisoiton perusasioita ja oman instrumentin hallintaa suhteessa muihin soittajiin. Orkesterin nuottimateriaali vie erilaisiin tunnelmiin, joissa erilaiset artikulaatiotavat, rytmikuviot, melodiset linjat, fraseeraukset ja dynamiikat tulevat konkreettisesti tutuiksi.Orkesterissa laajennetaan aikaisemmin opittua osaamista: ääniala laajenee, tempot monipuolistuvat ja kappaleet monipuolistuvat. Orkesterisoiton perusasioina opimme kapellimestarin seuraamista, kuuntelemista ja orkesterin osana toimimista.

Tavoitteena 2-4 esiintymistä lukuvuosittain

Spiriton kevätkimara 2021

(Jos tekstitys ei näy, klikkaa se päälle videon alalaidasta Tekstitykset-kuvakkeesta.)

YouTube-video

Spirito-orkesterista löytyy myös harvinaisempi puhallinsoitin, fagotti.