Radiopyhäkoulu

Radiopyhäkoulu on noin kymmenminuuttinen lasten hartaushetki radiossa ja verkossa. Se koostuu hengellisestä lastenmusiikista, ajankohtaisesta pyhäpäivän teksteihin liittyvästä kertomuksesta ja rukouksesta. Ohjelmien sisällön tuottavat Oulun ev.lut. seurakuntien varhaiskasvatuksen ammattilaiset.

Oulun ev.lut. seurakuntien tuottaman Radiopyhäkoulun voi kuulla sunnuntaisin kello 8.45 Radio Pookissa (88,0 MHz, kaapeli: 89.9 MHz) sekä Radio Deissä (106,9 MHz, kaapeli 94,1 MHz)

Radiopyhäkoulu on kuultavissa suorana lähetyksenä myös näiden radioasemien verkkosivujen kautta: www.radiopooki.fi ja www.radiodei.fi.

Ohjelmatiedot: oulunseurakunnat.fi/ohjelmatiedot

Jo kaksikymmentä vuotta oululaisia pyhäkouluja radiossa

Oulun seurakuntien radiopyhäkoululähetykset alkoivat vuonna 2002 kokeilumielessä Radio Deissä. Aineistona käytettiin ensin Seinäjoen seurakunnan tuottamia pyhäkouluohjelmia. Vuonna 2003 alkoi omien ohjelmien tuotanto ja Radio Dein rinnalle toiseksi lähetyskanavaksi tuli Radio Pooki. Vuodesta 2012 lähtien radiopyhäkoulu on lähetetty Deissä Oulun aluelähetyksen lisäksi myös valtakunnallisena ohjelmana. Uusien ohjelmien tekeminen päättyi kevään 2016 jälkeen, ja siitä lähtien radiossa on kuultu edellisvuosien uusintoja.

Radiopyhäkouluista saatu kuuntelijapalaute on ollut erittäin myönteistä ja palautteen mukaan radiopyhäkouluja kuuntelevat eri-ikäiset ihmiset; niiden tarjoama hengellinen sisältö on merkittävää myös aikuisväestölle. Uusia radiopyhäkouluja lähdettiin tuottamaan 2023 yleisön positiivisen palautteen ansiosta. Kyseessä on myös juhlavuosi ja tärkeä etappi: vuonna 2023 tulee kuluneeksi kaksikymmentä vuotta ensimmäisen Oulun oman radiopyhäkoulun teosta ja lähetyksestä!

Uudet radiopyhäkoulujaksot lähetetään sunnuntaisin kello 8.45 sekä Radio Pookissa että Radio Deissä 5. maaliskuuta 2023 alkaen.