Lähetystyö – puheista tekoihin

Puheet eivät yksin riitä, tarvitaan myös tekoja! Käsilläsi voit tehdä monenlaista lähetystyön hyväksi.

Oulun seurakunnissa on säännöllistä lähetystyön toimintaa:

• Lähetyspiirieissä ja -illoissa tutustumme lähetystyöhön ja kristittyjen elämään eri puolilla maailmaa, keskustelemme, rukoilemme - ja juomme useimmiten myös kupposen kahvia.
  • Käsityökerhot ovat vanhojen ompeluseurojen perillisiä. Niissä tehdään käsitöitä myyntiin, ja myyntituotot käytetään lähetystyön hyväksi.
  • Käsitöitä voi ostaa jatkuvasti Tuiran kirkon Essu ja tossu -lähetysmyymälästä, Tuomiokirkon Cafe Kryptasta, Ylikiimingin Piispankamarista ja torstain TalviTapuli -kahvilasta Haukiputaalta. Lisäksi pop-up-tapahtumia järjestetään pitkin vuotta. Myyntipaikoissa päätetään ja ilmoitetaan erikseen, mihin tuotto menee.
  • Oulun seurakuntien yhteinen Käsityökauppa Silimukka myy seurakuntalaisten tekemiä tuotteita Facebookissa, pop-up-tapahtumista sekä joulun alusaikaan kivijalkamyymälässä. Käsityökauppa Silimukka
  • Teemme vuosittain retkiä Suomen Lähetysseuran ja Oulun hiippakunnan lähetysjuhlille, joilla tutustumme eri kirkkojen elämään, lähetystyöhön, uusiin ihmisiin ja kulttuureihin.
  • Missioklubeissa ja matkaryhmissä valmistaudumme ulkomaanmatkoille, joilla tapaamme paikallisia ihmisiä, tutustumme heidän elämäänsä ja kirkkoonsa, perehdymme kehityshankkeisiin ja omien nimikkolähettien työhön.

Ajankohtaiset tiedot löydät tapahtumakalenterista.

Oulun tuomiokirkkoseurakunta

Silmukka
Käsityö- ja askarteluihmisten hyvän tekemisen aamupäivä.

Vanhan Pappilan lähetyspiiri
Suomen vanhimmassa lähetyspiirissä tutustutaan lähetystyöhön ja luetaan Raamattua.

Lisätietoja antaa Anneli Nieminen, 040 574 7105.

Haukiputaan seurakunta

Varkkamissio - Alakouluikäisille tarkoitettu kerho, jossa leikitään, askarrellaan ja opitaan lähetyksestä. Tiistaisin klo 17–18 Wirkkulassa – Kirkkotie 10.

Ristipisto - Käsityökerho kaikenikäisille. Kuullaan terveisiä maailmalta ja toimitaan seurakunnan nimikkokohteiden hyväksi. Perjantaisin klo 12.30–14.00 Wirkkulassa– Kirkkotie 10.

Kässämissio - Kerho nuorille ja nuorille aikuisille, jossa toimitaan lähetystyön hyväksi! Kevään 2024 kokoontumiset: torstaina klo 18-20; 8.2., 22.2., 21.3., 4.4., 11.4., 2.5.

Lisätietoja antaa Karita Isola, p. 040 501 4764, karita.isola@evl.fi

Karjasillan seurakunta

Lisätietoja antaa Paula Rosbacka, 040 5752 714.

Kiimingin seurakunta

Nuttu & Sukka
kokoontuu joka toinen torstai (paritomat viikot) klo 13-14.30 Vanhalla koululla, Montin-salissa, os. Kirkonniementie 6 (punainen rakennus srk-keskusta vastapäätä). Tehdään yhdessä käsitöitä, vaihdetaan kuulumisia kahvittelun lomassa sekä kuullaan lähetytyön ajankohtaisia kuulumisia.

Piispankamari
kokoontuu pääsääntöisesti perjantaisin klo 11-13 Ylikiimingin asukastuvalla, os. Harjutie 18.
Tehdään käsitöitä myyntiin lähetystyön hyväksi, kahvitellaan kuulumisia vaihtaen ja kuullan lähetystyön ajankohtaisia kuulumisia.

Torstaikerho
kokoontuu joka toinen viikko torstaisin klo 11-12.30 (parittomat viikot) Yli-Iin seurakuntatalolla
Kuullaan lähetyksen ja diakonian ajankohtaisia kuulumisia ja vaihdetaan ajatuksia kahvittelun lomassa.

Lähetyksen & Diakonian Lauluilta
n. kerran kuussa torstaisin klo 18 kodeissa eri puolilla Kiiminkiä.
Lauletaan yhdessä virsiä tai muita hengellisiä lauluja ja kerätään kolehti lähetystyölle tai oman seurakunnan diakoniatyölle.

Lisäksi järjestetään erilaisia myyjäisiä ja tapahtumia sekä osallistutaan mm. Kiiminkipäiville.

Lisätietoja antaa lähetyssihteeri Katri Tuomiharju p. 040 551 6582.

Oulujoen seurakunta

Langasta lähimmäiselle
Tehdään käsitöitä yhdessä lähimmäisten hyväksi.

Neulansilmä
Monikulttuurinen askartelu- ja käsityökerho suomalaisille sekä maahanmuuttajille. Kerho toimii toistaiseksi vain kesäaikana.

Talvikankaan kässäkahvila

Kahvia, käsitöitä ja hyväntekeväisyyttä. Tervetuloa tekemään käsitöitä kahvittelun lomassa. Mietimme yhdessä sopivan hyväntekeväisyyskohteen, jota varten kokoonnumme neulomaan.

Lisätietoja antaa Katja Haipus, 044 3161 459.

Oulunsalon seurakunta

Lähetysilta
Lähetysillassa tutustutaan eri puolilla maailmaa elävien ihmisten elämään, keskustellaan, lauletaan, rukoillaan ja syödään pientä iltapalaa.

Lisätietoja antaa Ulla Mäkinen, 04 506 5511.

Tuiran seurakunta

Kivi- ja tiffanylasikerho
tiistaisin klo 10 Pyhän Tuomaan kirkossa.

Koskelan käsityökahvila
tiistaisin klo 12 Koskelan seurakuntakodissa.

Lisätietoja antaa Tarja Oja-Viirret, 040 574 7172.

Kansainvälinen kahvila

Tuiran seurakunta järjestää kaikille avointa kansainvälistä kahvilaa keskiviikkoiltaisin klo 17–19. Tuiran seurakuntakeskuksessa (Myllytie 5, Sisäänkäynti ensimmäisestä ovesta parkkipaikanpuolelta). Voit tulla ja lähteä klo 17–19 välillä oman aikataulun mukaisesti. Voit tulla yksin tai yhdessä koko perheen tai ystäviesi kanssa. Kahvilassa on tarjolla kahvia, teetä ja pientä purtavaa. Ohjelma rakentuu mm yhdessäolon, pelailun ja suomen kielen opiskelun ympärille. Syksyn ensimmäinen kahvila on 31.8.2022.

The parish of Tuira organizes an international cafe open to everyone on Wednesday evenings from 17:00 to 19:00. In the parish center of Tuira (Myllytie 5, Entrance from the first door on the parking lot side). You can come and go between 17:00 and 19:00 according to your own schedule. You can come alone or with the whole family or friends. Coffee, tea and snacks are available in the cafe. The program is structured around being together, playing games and studying the Finnish language. The first cafe of autumn is 31 August 2022.

Lisätietoa Oulun seurakuntien tekemästä lähetystyöstä maailmalla