Partio

Tervetuloa partioon!

Partio on suuri seikkailu, joka tarjoaa monipuolista tekemistä, retkeilyä, erilaisten taitojen oppimista ja vaikuttamista. Partiossa toimitaan yhdessä samanikäisten kavereiden kanssa viikottaisissa kokoontumisissa ja lippukuntien yhteisissä tapahtumissa.

Partion ohjelma on suunnattu pääsääntöisesti 7-22-vuotiaille, mutta mukaan voi tulla myös aikuisena. Useammassa lippukunnassa on aloittanut perhepartioryhmä, joka on tarkoitettu alle kouluikäisille lapsille perheineen. Jokaiselle löytyy oma paikkansa toiminnasta.

Partiotoiminta on avointa kaikille. Toimintaan voi osallistua mukaan kieleen, uskontoon tai vakaumukseen, sukupuoleen, etniseen tai kulttuuriseen taustaan tai seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta. Partiotoimintaa järjestetään myös erityistä tukea tarvitseville. Tätä toimintaa kutsutaan sisupartioksi.

Partiotoiminnasta vastaa lippukunta. Toimintaa mukaan haluavan kannattaa olla yhteydessä suoraan lippukuntaan.

Lisätietoja partiotoiminnasta yleisesti voi kysyä: nuorisotyönohjaaja Sanna Parkkinen, p. 040 574 7116, sanna.parkkinen@evl.fi

Partio yhteistyössä seurakuntien kanssa

Partiolippukunnat ovat rekisteröityjä yhdistyksiä, eli ne toimivat itsenäisesti. Taustayhteisö ei määrittele toimintaa, vaan seurakunta toimii tukena. Seurakunnissa on partiotyöhön kirkkovaltuuston päätöksellä nimettyjä partioyhdyshenkilöitä eli seppoja.

Lippukunnat, joiden taustayhteisö on Oulun ev.lut.seurakunnat

Kelopojat, kolotila: Karjasillan kirkko

Kokkopartio, kolotila: Kastellin kirkko