Kumman valitsen, ruoan vai lääkkeet?

Oulun seurakunnat aloittavat jälleen 1.8. Ouluilo-keräyksen, joka jatkuu 31.12.2023 loppuun asti.

Ouluilo -logo jossa lahjan kuva ja sen ympärillä ihmisiä.

Globaalit kriisit ovat koetelleet yhteiskuntaamme pitkään. Erityisesti heikoimmassa asemassa olevien selviytyminen arjessa on vaikeutunut jatkuvasti nousevien elinkustannusten vuoksi. Tällaisessa tilanteessa moni joutuu valitsemaan, panostaako enemmän ruokaan vai lääkkeisiin.

Huoli ei tunne vapaapäiviä.

Taloudellinen kriisi voi yllättää kenet tahansa, ja huoli päivittäisestä selviämisestä on läsnä kaikilla, jotka kamppailevat rahan riittävyyden kanssa.
- Diakoniatyössä tiedetään, että hankala elämäntilanne voi jatkua pitkäänkin, eikä huoli tunne vapaapäiviä, diakoniatyöntekijä Marja Posio muistuttaa.

Ouluilo-keräys varojen kautta avustetaan seurakuntien diakoniatyötä tilanteissa, joissa muut etuudet ja sosiaalitoimen tuki eivät ole riittäviä. Osallistumalla keräykseen voi auttaa oululaisia lähimmäisiä, joiden elämäntilanne on erityisen vaikea. Kuten sanonta kuuluu, "pienistä puroista syntyy virtaava joki", eli pieninkin lahjoitus auttaa, ja yhdessä lahjoituksista muodostuu merkittävä apu monille.

Miten autetaan?

Lahjoitusrahaa ei jaeta asiakkaille käteisenä vaan varoja käytetään seurakuntien diakonian asiakkaiden tarpeisiin, kuten vesilaskujen maksamiseen tai puuttuvien liinavaatteiden hankkimiseen. Esimerkiksi 30 € lahjoitus voi mahdollistaa monipuolisen ruokakassin hankkimisen asiakkaalle.

Ouluilo-keräys tarjoaa mahdollisuuden auttaa paikallisia ihmisiä selviytymään vaikeista tilanteistaan ja antaa heille toivoa paremmasta tulevaisuudesta.

- Kampanjan avulla voimme yhdessä osoittaa, että välitämme lähimmäisistämme ja olemme valmiita tukemaan heitä vaikeinakin aikoina, Posio toteaa.

Keräysvarat käytetään lyhentämättöminä avustustoimintaan ilman erillisiä keräyskuluja.

Osallistu keräykseen:
MobilePay 32877
Rahankeräystili: FI75 5741 3610 0015 77 (OKOYFIHH), viestikenttään: "Ouluilo"

Oulun seurakuntayhtymän rahankeräyslupa: numero RA/2020/678, voimassa 1.9.2020 alkaen toistaiseksi.

Lisätietoja:

Marja Posio