Oma tarina -kirjoittajaryhmä tarjoaa inspiraatiota ja rohkaisua kirjoittamiseen

Oletko aina ajatellut, että haluaisit kirjoittaa, mutta siihen ei ole ollut syystä tai toisesta mahdollisuutta? Oletko haaveillut siitä, että saisit inspiraatiota ja rohkaisua kirjoittamiseen? Ehkä Oma tarina -kirjoittajaryhmä voi olla sinua varten. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/omatarina

Oma tarina mainos, jossa päivämäärät ja ilme

Oma tarina -ryhmä kokoontuu syyskaudella 2023 kerran kuukaudessa sunnuntaisin Vanhassa pappilassa. Kokoontumisen kesto on 1,5 h. Jokaisen kerran aluksi on lyhyt alustus, jonka jälkeen vetäydymme hiljaisuudessa Vanhan pappilan puhutteleviin saleihin kirjoittamaan. Kirjoitushetken jälkeen on lyhyt hartaus ja mahdollisuus jakaa kokemuksia siitä, miltä tuntui kirjoittaa ja mitä kirjoittaminen sai aikaan. Tuotoksia ei jaeta ryhmän kesken.

Oman tarinan kirjoittaminen ja sen peilaaminen omaan elämään voi olla merkityksellinen prosessi, joka saattaa auttaa katsomaan omia kokemuksia uudessa valossa. Kirjoittamisen myötä voi tunnistaa omia vahvuuksia, saavutuksia ja selviytymistä vaikeuksista.

– Kirjoittaminen voi auttaa myös käsittelemään vaikeita tunteita ja elämäntilanteita. Parhaimmillaan kirjoitusprosessi tuo ihmiselle syvempää ymmärrystä omasta elämästään, kun ajatukset kirjoittamisen kautta jäsentyvät, Marjukka Huhtelin sanoo.

Jokaisella kokoontumisella on oma teemansa. Syyskauden kokoontumiset ovat sunnuntaisin 24.9., 15.10., 19.11. ja 17.12. klo 14–15.30. Alustajina toimivat viestintäjohtaja Harriet Urponen, diakoniatyöntekijä Marjukka Huhtelin, toimittaja Riitta Hirvonen ja seurakuntapastori Lauri Holma. Kirjoittajaryhmään on vapaa pääsy eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Osallistua voi joko yhteen tai useampaan kokoontumiseen.

Kysy lisää

Marjukka Huhtelin