Oulun seurakunnat hakevat vaalitoimitsijoita

Toimitsijoita tarvitaan marraskuussa käytäviin seurakuntavaaleihin. Tehtävää voi hoitaa muutaman tunnin, koko päivän tai vaikka useana päivänä.

Seurakuntavaalien logo, jossa teksti uskottu, toivottu, rakastettu.

Oulun seurakunnat rekrytoivat parhaillaan vaalitoimitsijoita marraskuussa käytäviä seurakuntavaaleja varten. Toimitsijoita tarvitaan 8.–12.11. pidettävään ennakkoäänestykseen ja varsinaiseksi vaalipäiväksi 20.11.

Vaalitoimitsijana voi toimia täysi-ikäinen evankelisluterilaisen kirkon jäsen missä tahansa Oulun seitsemästä seurakunnasta. Toimitsijana ei voi kuitenkaan olla seurakunnassa, jossa on itse ehdokkaana tai jossa ehdolla on puoliso, lapsi, sisarus tai vanhempi.

Tehtävää voi hoitaa muutaman tunnin kerrallaan tai vaikka kokonaisen päivän ja useana päivänä. Tarvittavien toimitsijoiden määrä riippuu ilmoittautuneiden määrästä, mutta Oulun seurakunnat työllistävät tehtävään arviolta 150 henkilöä.

Oulun seurakuntayhtymä kouluttaa vaalitoimitsijat tehtäväänsä. Koulutustilaisuus pidetään tiistaina 1.11. klo 18–19. Sofia seurakuntakeskuksessa (Isokatu 17, 2. kerros). Sekä koulutuksesta että toimitsijan työstä maksetaan palkkio.

Toimitsijaksi voi hakea 18.10. kello 16 mennessä Oulun seurakuntien vaalisivuilla

Thu Sep 29 13:22:00 EEST 2022