KappeLive-konserttien sarja jatkuu 5.9.

KappeLive-konserttisarja jatkuu Pyhän Luukkaan kappelissa lauantaina 5.9.2020 kello 19. Syyskauden avaa helsinkiläinen laulaja-lauluntekijä Mirkka Paajanen.

Mirkka Paajanen

Paajanen on tehnyt yhteistyötä useiden Suomen eturivin artistien kanssa, ja hänen ensimmäinen soololevynsä Että muistaisit saman ilmestyi vuonna 2017. Seuraavana vuonna hän julkaisi albumin Kauneus, joka sisältää edesmenneen Toni Edelmannin säveltämiä kappaleita sekä Paajasen omia lauluja.
Oulussa Mirkka Paajanen esiintyy yhdessä Olli Estolan (rummut), Mika Pyhäjärven (basso) ja Peter Engbergin (kitara) kanssa.

KappeLive ylittää musiikin tyylirajoja

KappeLive-konserttisarja on jatkunut jo 12 vuoden ajan, vuodesta 2008.

”KappeLive on ylittänyt musiikin tyylirajoja ja kyseenalaistanut populaari- ja korkeakulttuurin välille tehtyjä keinotekoisia erotteluja. Konserttisarja on osoittanut, että kirkkoon sopimatonta musiikkia ei ole”, sanoo Tuiran seurakunnan pastori Päivi Jussila.

Konserttisarjassa on kuultu poppia, jazzia, bluesia, folkia, etnoa, bluegrassia, joikua, kantrirokkia, pelimannimusiikkia, gospelia, kansanveisuuta, elektronista musiikkia ja keskiaikaista liturgista laulua. Esiintyjinä on olutkuoroja, lauluyhtyeitä, bändejä, duoja ja trubaduureja.

”Kukin artistivieras rakentaa vapaasti itsensä näköisen noin tunnin kestävän musiikkikokonaisuuden”, Jussila kertoo.

Seuraavat konsertit ovat 3.10, jolloin esiintyjinä ovat Ninni Poijärvi ja Tommi Kalenius, sekä 5.12., jolloin kuullaan jazzahtavia joululauluja Eva Vikmanin ja Premium Jazz Experience -yhtyeen tulkitsemana.

Kaikkiin KappeLive-konsertteihin on vapaa pääsy. Konserteissa noudatetaan turvavälisuosituksia.

Tue Aug 25 13:55:00 EEST 2020