​​​​​​​Toivevirsiä ja hengellisiä lauluja yhteislauluna virtuaalikirkossa 13.5. ja 20.5.

Kahtena peräkkäisenä keskiviikkona 13.5. ja 20.5. voi osallistua toivevirsien ja hengellisten laulujen yhteislaulutilaisuuksiin kotisohvalta käsin virtuaalikirkossa (www. virtuaalikirkko.fi).

Toivevirsiä ja taustatarinoita

Keskiviikkona 13.5. kello 19 Oulun tuomiokirkosta lähetettävässä tilaisuudessa kuullaan ennakkoon pyydettyjä toivevirsiä ja virsitoiveiden taustatarinoita. Toiveita on saatu muun muassa tasavallan presidentti Sauli Niinistöltö ja rouva Jenni Haukiolta, piispa Jukka Keskitalolta, oopperalaulaja, laulumusiikin lehtori Soile Isokoskelta, Kalevan päätoimittaja Sanna Keskiseltä, runoilija, rovasti Niilo Rauhalalta, kansanedustaja Mari-Leena Talvitieltä sekä viulisti, säveltäjä ja kapellimestari Jaakko Kuusistolta.

Musiikista vastaavat Jaakko Kuusisto sekä Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanttorit Irina Niskala, Henna-Mari Sivula ja Lauri-Kalle Kallunki.

Virsikirja löytyy tarvittaessa verkosta osoitteessa www.virsikirja.fi.

Virsitoivekonsertti toteutetaan vähävaraisten auttamiseksi ja koronakriisin vuoksi ahdinkoon joutuneiden perheiden hyväksi. Apu annetaan ruokakassien muodossa. Keräys toteutetaan yhdessä Kotimaanavun kanssa ja apu toimitetaan perille oman seurakunnan diakoniatyöntekijöiden välityksellä. Ruokakassikeräykseen voi osallistua osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi

Hengellisten laulujen toivekonsertti

Keskiviikkona 20.5. kello 19 lähetetään hengellisten laulujen toivekonsertti ja yhteislaulutilaisuus Tuiran kirkosta. Yleisöltä on pyydetty ennakkoon toiveita rakkaimmista hengellisistä lauluista.

Toivelauluja soittava illan bändi koostuu oululaisista pitkän linjan rytmimuusikoista soittiminaan muun muassa kitarat, saksofonit, koskettimet, basso ja rummut.

Esitettävien laulujen sanat näkyvät ruudussa, joten mukana laulaminen kotona on helppoa.

(Uutinen päivitetty 12.5.2020)

2020-05-07 09:13:00.0