Piispanpyöräilyllä varoja lasten liikuntaan

Piispanpyöräily on piispa Jukka Keskitalon ideoima kaiken kansan liikuntatapahtuma, joka toteutetaan Oulussa lauantaina 14.9. klo 10. Piispanpyöräilyllä kerätään varoja vähävaraisten perheiden lasten liikuntaharrastusten tukemiseen.
Piispa Jukka Keskitalo pyöräilemässä Oulun tuomiokirkon luona.

Liikunta on aina ollut lähellä piispa Jukka Keskitalon sydäntä. Hän sai idean omasta liikuntatapahtumasta, jonka avulla voitaisiin auttaa paikallisia lapsiperheitä liikuntaharrastuksissa.

– Oulu on vahvasti profiloitunut pyöräilykaupunkina, joten ajattelin pyöräilyn lajina sopivan hyvin myös hyväntekeväisyystarkoituksessa järjestettävän piispan liikuntatapahtuman keskiöön, Jukka Keskitalo kertoo.

Piispan mukaan monissa perheissä kamppaillaan taloudellisissa vaikeuksissa, mikä näkyy myös siinä, ettei lastenliikuntavälineisiin tai lisenssimaksuihin ole varaa. Liikunta kuitenkin on lapsille tärkeä asia.

– Diakoniatyöntekijöillä on hyvä käsitys siitä, missä todellisuudessa Oulun seudulla eletään. Siksi olenkin iloinen, että avun koordinoi perille Oulun seurakuntien diakoniatyö, piispa sanoo.

Yhteislähtö tuomiokirkolta

Piispanpyöräily starttaa lauantaina 14.9. klo 10 Oulun tuomiokirkon edestä. Liikuttavan pienen hartauden jälkeen pyöräilijät lähtevät matkaan. Matkakohteena on Oulujoen pappila, jossa on tarjoilua ja mukavaa ohjelmaa. Reittivaihtoehtoja on kaksi, lyhyempi reitti kulkee Poikkimaantien siltaa, pidempi reitti Madekosken kautta.

Yhteistyökumppanina Piispanpyöräilyssä on Pohjois-Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu, Popli ry. Myös Oulun kaupunki on ottanut piispan liikuntatapahtuman ilolla vastaan.

– Oulun uudet Sykkeli-kaupunkipyörät mahdollistavat tapahtumaan osallistumisen vaikkapa matkailijoille, piispa vinkkaa.

Piispa Jukka Keskitalo haastaa oululaisia pyöräilemään lapsille liikuntaa.

Keräyksen etenemistä pääsee seuraamaan täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Piispanpyöräily la 14.9. klo 10, lähtö Oulun tuomiokirkolta

Matkakohteena Oulujoen pappila

Pääyhteistyökumppanina Popli ry

www.oulunhiippakunta.fi/piispanpyoraily

MITEN TOIMIA?

1.Voit osallistua Piispanpyöräilyyn lahjoittamalla haluamasi summan keräykseen. Pääset lahjoittamaan  täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2.Haasta ystäviäsi tai harrastusporukkasi mukaan Piispanpyöräilyyn! Tähän voit hyödyntää Piispanpyöräilyn  Facebook-sivuaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

3.Laita kalenteriin 14.9. klo 10 ja tule mukaan Oulun tuomiokirkolta lähtevään liikuntatapahtumaan! Pyöräilemme Oulujoen kirkon vieressä sijaitsevaan pappilaan, jossa on tarjoilua ja ohjelmaa.

Kuva: Harriet Urponen

2019-08-08 12:21:00.0