Salla Autereen vaalisaarna kuullaan Haukiputaan kirkossa 5.5.

Haukiputaan seurakunnan kirkkoherran vaali käydään 19.5. Toisella vaalisijalla ehdokkaana oleva Salla Autere antaa vaalinäytteen eli toimittaa jumalanpalveluksen Haukiputaan kirkossa su 5.5.2024 klo 10. Autere myös saarnaa messussa. Kanttorina on Hannu Niemelä, messudiakonina Sari Lukka ja avustavana pappina Samuli Ruusuvuori. Messun jälkeen on tarjolla kirkkokahvit Haukiputaan kirkossa. Messuun voi osallistua myös Virtuaalikirkon tai Radio Dein kautta.

Salla Autereen kuva ja hänen sloganinsa: Yhdessä. Rohkeasti. Valoisaan tulevaisuuteen.

Tällä hetkellä Salla Autere toimii Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalaisena. Koulutukseltaan hän on teologian maisteri ja hänet on vihitty papiksi Kuopiossa vuonna 2014. Autereella on noin yhdeksän vuoden kokemus papin töistä, joista kirkkoherran viransijaisuuksia hän on tehnyt Pyhäjärvellä ja Lumijoella yhteensä noin kahden vuoden ajan.

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut hakijoista ensimmäiselle vaalisijalle Tuiran seurakunnan kappalaisen Lauri Kujalan. Toisella vaalisijalla on Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen Salla Autere.

Vaalisaarna ja vaalipaneeli ovat ikään kuin kirkkoherraehdokkaan työhaastattelu, sillä seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran suorassa kansanvaalissa. Kirkkoherran vaali käydään su 19.5. Haukiputaan kirkossa, ennakkoäänestys on 13.–17.5. Kirkkoherra vaikuttaa monin tavoin seurakuntansa toimintaan. Hän johtaa seurakuntaa, vastaa sen toiminnasta ja toimii työntekijöiden esihenkilönä.

Vaalipaneeli järjestetään Haukiputaan seurakuntakeskuksessa ma 6.5. Linkki avautuu uudessa välilehdessäklo 18. Vaalipaneelin juontavat Kati Jurkko ja Pekka Takkula.

Ehdokkaiden sivut:

www.oulunseurakunnat.fi/laurikujalaLinkki avautuu uudessa välilehdessä