Näin unta kesästä kerran -kuorokonsertti aloittaa kevään

Kevään saapuessa ja luonnon herätessä eloon myös Oulun tuomiokirkko virittäytyy kevään säveliin Näin unta kesästä kerran -kuorokonsertilla. Oulun tuomiokirkon kamarikuoro esiintyy lauantaina 27. huhtikuuta kello 20 alkaen tarjoten monipuolisen kattauksen suomalaista kuoromusiikkia sekä huomioiden kansallisen veteraanipäivän muutaman isänmaallisen sävelmän kera.

Kuoron jäsenet seisovat tuomiokirkon alttarin edessä

Oulun tuomiokirkon kamarikuoro vuonna 2022

Kamarikuoron jo perinteeksi muodostunut keväinen konsertti on vakiinnuttanut paikkansa kansallisena veteraanipäivänä vuodesta 2015 lähtien. Tämän vuoden ohjelmisto lupaa raikasta ja valoista musiikkia.

Ohjelmistossa on osittain samoja kappaleita kuin viime keväänä, mutta osa lauluista on ihan uusia tuttavuuksia. Konsertissa kuullaan muun muassa viidestä laulusta koostuva Järven rannalla -kokonaisuus. Mukana ohjelmistossa on myös Sinun maasi, Suomen laulu sekä laulajia haastava Näin unta kesästä kerran.

”Se on aika haastava rytmillisesti, eli siihen pitää oikeasti keskittyä, ei voi vaan laulaa luikasta.”, kertoo kuorossa laulava Kaisa Rautakoski.

Konsertin musiikinjohtajana toimii Lauri-Kalle Kallunki ja pianon ääressä nähdään Kaisa-Reeta Luukkonen. Konsertti on maksuton, mutta vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu (5 euroa) ohjataan Yhteisvastuukeräykselle.

Konserttia voi seurata myös verkossa osoitteessa virtuaalikirkko.fi

Näin unta kesästä kerran -konsertti kansallisena veteraanipäivänä 27.4. klo 20, Oulun tuomiokirkossa.

Lauri-Kalle Kallunki
Lauri-Kalle Kallunki
Kanttori. Laajat kirkkomusiikkiteokset. Oulun seudun yhteistyökuorot.
Isokatu 17, PL 122
90101 Oulu