Lauri Kujalan vaalisaarna kuullaan Haukiputaan kirkossa 28.4.

Haukiputaan seurakunnan kirkkoherran vaali käydään 19.5. Ensimmäisellä vaalisijalla ehdokkaana oleva Lauri Kujala antaa vaalinäytteen eli toimittaa jumalanpalveluksen Haukiputaan kirkossa su 28.4.2024 klo 10. Kujala myös saarnaa messussa. Kanttorina on Hannu Niemelä, messudiakonina Katri Haapakorva ja avustavana pappina Frans Kinnunen. Messun jälkeen on tarjolla kirkkokahvit Haukiputaan kirkossa. Messuun voi osallistua myös Virtuaalikirkon ja Radio Dein kautta.

Ehdokas Lauri Kujalan kuva ja slogan: Palvellen, yhteistä etsien, Kristusta seuraten

Tällä hetkellä Lauri Kujala toimii Tuiran seurakunnan kappalaisena. Koulutukseltaan hän on teologian maisteri ja hänet on vihitty papiksi Oulussa vuonna 1997. Kujalalla on kokemusta papin ja kappalaisen töistä 27 vuoden ajalta, nykyisessä Tuiran seurakunnan kappalaisen tehtävässä hän on ollut vuodesta 2005 lähtien. Kujalalla on kirkkoherrakokemusta vajaan vuoden ajalta.

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut hakijoista ensimmäiselle vaalisijalle Tuiran seurakunnan kappalaisen Lauri Kujalan. Toisella vaalisijalla on Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen Salla Autere. Molemmat ehdokkaat antavat vaalinäytteen eli saarnaavat ja toimittavat messun kahtena peräkkäisenä sunnuntaina Haukiputaan kirkossa: su 28.4. Lauri Kujala ja su 5.5. Salla Autere.

Vaalisaarna ja vaalipaneeli ovat ikään kuin kirkkoherraehdokkaan työhaastattelu, sillä seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran suorassa kansanvaalissa. Kirkkoherran vaali käydään su 19.5. Haukiputaan kirkossa, ennakkoäänestys on 13.–17.5. Kirkkoherra vaikuttaa monin tavoin seurakuntansa toimintaan. Hän johtaa seurakuntaa, vastaa sen toiminnasta ja toimii työntekijöiden esihenkilönä.

Vaalipaneeli järjestetään Haukiputaan seurakuntakeskuksessa ma 6.5.Linkki avautuu uudessa välilehdessä klo 18. Vaalipaneelin juontavat Kati Jurkko ja Pekka Takkula.

Vaalissa äänioikeutettuja ovat Haukiputaan seurakunnan täysi-ikäiset jäsenet.

Ehdokkaiden sivut:

www.oulunseurakunnat.fi/laurikujala Linkki avautuu uudessa välilehdessä