Haukiputaalle valitaan uusi kirkkoherra toukokuussa: Elämäni Sävelet kertoo kirkkoherraehdokkaiden tarinaa

Elämäni Sävelet on Haukiputaan seurakuntakeskuksessa to 18.4. klo 18 järjestettävä tapahtuma, jossa pääsemme tutustumaan ehdokkaiden tarinoihin heille rakkaiden laulujen kautta. Molemmat ehdokkaat ovat valinneet itselleen kaksi rakasta laulua ja laulujen lomassa kuullaan siitä, miten nämä laulut ovat puhutelleet heitä heidän elämänsä varrella. Tilaisuuden juontaa Kati Jurkko.

Vaalikuva, jossa ehdokkaat Lauri Kujala ja Salla Autere

Haukiputaan seurakunnassa on tulossa kirkkoherran vaalit su 19.5. Ehdolla ovat teologian maisterit Lauri Kujala ja Salla Autere. Molemmat ehdokkaat ovat tällä hetkellä kappalaisen virassa; Kujala Tuiran seurakunnan kappalaisena ja Autere Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa.

– Myös yleisöllä on mahdollisuus kysyä ehdokkailta vaikkapa siitä, mitä ajatuksia heillä on seurakunnan toiminnan kehittämiseen liittyen. Tervetuloa tapaamaan ehdokkaita, tilaisuuteen on vapaa pääsy, seurakuntayhtymän viestintäjohtaja Harriet Urponen kutsuu.

Vaalinäytteessä ehdokas toimittaa jumalanpalveluksen

Ehdokkaat toimittavat jumalanpalveluksen Haukiputaan kirkossa peräkkäisinä sunnuntaipäivinä niin, että Lauri Kujalan vaalinäyte on su 28.4. klo 10 ja Salla Autereen vaalinäyte su 5.5. klo 10. Kirkkoherraehdokkaat myös saarnaavat näissä jumalanpalveluksissa. Jumalanpalveluksia on mahdollista seurata myös Virtuaalikirkon kautta. Tilaisuuden jälkeen ehdokkaita on mahdollista tavata kirkkokahveilla.

Vaalien ennakkoäänestys on ma-pe 13.–17.5. ja varsinainen vaalipäivä on su 19.5.2024.

Haukiputaan kirkkoherranvaalisivusto: www.oulunseurakunnat.fi/vaalit

Vaalissa äänioikeutettuja ovat Haukiputaan seurakunnan täysi-ikäiset jäsenet, joita on 9900. Edellinen vaali käytiin yhdeksän vuotta sitten vuonna 2015, tuolloin äänestysprosentti oli 22,1. Seurakuntaan tuli avoimeksi kirkkoherran virka, kun edellinen kirkkoherra Jaakko Tuisku valittiin Karjasillalle syksyllä 2023.

Lisätietoja kirkkoherranvaalista

Outi Pohjanen