Lasten ja perheiden pääsiäinen

Oulun seurakunnat tarjoavat monipuolista ohjelmaa eri puolilla kaupunkia pääsiäisen alla. Perinteisten pääsiäistapahtumien lisäksi tarjolla on myös toiminnallista ja virkistävää ohjelmaa lapsille ja koko perheille.

Kuvassa on pääsiäistipuja

Kuvaaja Mikaela Lax

Tapahtumat tarjoavat tilaisuuden viettää aikaa perheen kesken, ja lapsille tilaisuuden tutustua pääsiäisen merkitykseen monipuolisella ja innostavalla otteella. Pääsiäisen sanomaa on haluttu välittää erityisesti lapsille sopivalla tavalla.

Pääsiäisnäytelmä, joka esitetään Kastellin kirkossa keskiviikkona 20. maaliskuuta kello 18–18.30, tarjoaa mahdollisuuden tutustua Raamatun pääsiäistapahtumiin nykyaikaisella otteella. Näytelmä on suunniteltu siten, että se sopii kaikenikäisille, myös perheen pienimmille.

Lämsänjärven leirikeskuksessa järjestettävät pääsiäisrastit sunnuntaina 24. maaliskuuta kello 14–16 ovat mainio tilaisuus koko perheelle osallistua toiminnalliseen pääsiäisen viettoon. Rasteilla on tarjolla monenlaista puuhaa sekä ulkona että sisällä. Lisäksi lapsille on luvassa yllätyslahjoja ja pientä tarjoilua.

Pääsiäispolkuja pääsee kiertämään oppaan johdolla Kiimingin Kirkkopirtillä ja Ylikiimingin seurakuntatalolla tiistaina 26. maaliskuuta klo 17–19. Poluilla kuljetaan noin 15 minuutin välein, joten vaellukselle voi tulla oman aikataulun mukaan.

Loisto leirikeskuksessa järjestettävä iltaperhekerho tiistaina 26. maaliskuuta kello 17.30–19.30 tarjoaa rentoa yhdessäoloa, pääsiäistunnelmaa ja pienen iltapalan. Lisäksi pieni pääsiäisvaellus houkuttelee osallistujat eläytymään pääsiäisen tapahtumiin. Ohjelma on suunniteltu niin, että myös lapset voivat osallistua tapahtumiin omalla tasollaan.

Lisätietoa ja kaikki pääsäisen tapahtumat: oulunseurakunnat.fi/paasiainen

Mon Mar 11 08:00:00 EET 2024