Sellokonsertissa koskettavia sävelmiä Yhteisvastuun hyväksi

Kiimingin seurakuntakeskuksessa kuullaan Yhteisvastuukeräyksen avajaispäivänä 4.2. kello 14 selloduo Heikki Takkulan ja Sofie Spanget Takkulan konsertti.

Heikki Takkula ja Sofie Spanget Takkula sellojen kanssa.

Heikki Takkula ja Sofie Spanget Takkula esiintyvät Yhteisvastuu-konsertissa Kiimingin seurakuntakeskuksessa 4.2. klo 14. Kuva: Christian Thøgersen.

Kirkon valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys käynnistyy ensi sunnuntaina 4.2.2024. Tänä vuonna varoja kerätään yksinäisten ja syrjäytymisvaarassa olevien nuorten hyväksi.

Kiimingin seurakuntakeskuksessa kuullaan Yhteisvastuukeräyksen avajaispäivänä kello 14 selloduo Heikki Takkulan ja Sofie Spanget Takkulan konsertti.

– Konsertti sisältää niin klassisia sävelmiä kuin kaikille tuttuja melodioita kuten esimerkiksi Leonard Cohenin Halleluja ja pari Nino Rotan sävelmää sovitettuna kahdelle sellolle. Ohjelmassa tulee esille sellon lämmin, ihmisen sisintä koskettava ääni, Heikki Takkula kuvailee.

Takkula korostaa Yhteisvastuukeräyksen merkitystä. – Keräyksen avulla voimme tukea niitä, joille apu on elinehto. Konsertissa saamme yhteisesti nauttia musiikista ja samalla tukea lähimmäisiämme. Musiikilla on eheyttävä voima.

Sellokonserttiin on 10 euron ohjelmamaksu, joka kattaa kello 13.30 alkavat kahvit ja konsertin.

Kaikissa Oulun seurakunnissa Yhteisvastuukeräys aloitetaan 4.2. kello 10 alkavissa jumalanpalveluksissa ja messuissa, joiden jälkeen osassa kirkoista pidetään Yhteisvastuukeräyksen startti- tai infotilaisuus. Osa messuista on katsottavissa osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi.

Lisäksi avajaispäivänä kuullaan Haukiputaan seurakuntakeskuksessa kello 15 Yhteisvastuu-konsertti Valoa kohti.

Yhteisvastuukeräyksen tuotosta ohjataan 40 % kotimaassa nuorten hyväksi tehtävään työhön. Apu menee perille paikallisten seurakuntien ja HelsinkiMission School to Belong -ohjelman kautta. 60 % tuotosta suunnataan nuorten auttamiseen maailman katastrofialueilla Kirkon Ulkomaanavun välityksellä, tänä vuonna erityisesti Ugandassa.

Osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/yhteisvastuu löytyvät lahjoitusohjeet ja tiedot, miten lahjoituksesta voi osuuden kohdentaa omalle seurakunnalle Oulussa. Sivulta löytyvät myös Yhteisvastuu-tapahtumat ja muuta tietoa keräyksestä. Keräys on käynnissä koko vuoden.

Wed Jan 31 09:11:00 EET 2024