Joulukonsertti Tähtien lempeä vihma: konsertti su 10.12. klo 16 seksuaalista häirintää ja väkivaltaa vastaan

Oranssit päivät on ajanjakso, jolloin kiinnitetään huomiota naisiin ja tyttöihin kohdistuvaan väkivaltaan.

Tämä vuosittainen kampanja alkaa naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisena päivänä 25.11. ja loppuu ihmisoikeuksien päivänä 10.12.

Oranssien päivien mainoskuva. Kuvassa tieto konsertista ja Raimo Paason sekä kynttiläkujan kuva.

– Oranssit päivät -kampanjoi naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi. Edelleen on tyttöihin ja naisiin kohdistuvaa seksuaalista häirintää. On hyvä, että Oranssit päivät antaa myös mahdollisuuden keskustella naisten asemasta yhteiskunnassa, tuomiorovasti Satu Saarinen sanoo.

Oranssit päivät huipentuu Oulussa Vanhassa kappelissa su 10.12. klo 16 järjestettävään konserttiin, jossa esiintyvät Raimo Paaso, laulu, Niko Mäenalainen piano ja haitari ja Ari Kivelä, kontrabasso. Kappeliin pääsee kaunista kynttiläkujaa pitkin. Konsertti tarjoaa mahdollisuuden rauhoittavaan ja tunnelmalliseen hetkeen Intiön hautausmaalla sijaitsevassa Vanhassa kappelissa. Konsertti kantaa nimeä Tähtien lempeä vihma.

– On hienoa saada myös tämä konsertti kappelin 100-vuotisjuhlavuodelle. Mitä muuta tämä maailma enemmän tarvitsee nyt, kuin tähtien lempeää vihmaa, Saarinen kysyy.

Tilaisuutta järjestää Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanssa Oulun soroptimistit. Se on osa kansainvälistä Soroptimist International naisten vapaaehtoisjärjestöä. Sorpotimistit tekevät työtä naisten ja lasten elämän parantamiseksi edistämällä erityisesti naisten ja tyttöjen asemaa ja tasa-arvoa.

Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelma 10 euroa. Konsertin tuotto kehittyvien maiden tyttöjen koulutukseen Oulun soroptimistiklubin kautta.

Satu Saarinen
Satu Saarinen