Sing along! Oulun seurakunnissa lauletaan Kauneimpia Joululauluja suomen lisäksi myös muilla kielillä

Oulun seurakunnat laulattavat ihmisiä suomeksi yli seitsemässäkymmenessä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudessa marraskuusta loppiaiseen. Jotta mahdollisimman moni löytäisi itselleen sopivimman tapahtuman, on seurakunnissa otettu huomioon myös Oulun kansainvälinen kulttuuri ja eri kielet, ja tarjolla onkin Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksia myös saameksi, ruotsiksi, englanniksi. Oulun Kauneimmat Joululaulut ja ajankohdat löytyvät osoitteesta oulunseurakunnat.fi/kauneimmat-joululaulutLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja joulusivut ovat osoitteesta oulunseurakunnat.fi/jouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kauneimmat joululaulut logo

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat joulun alla ympäri Suomen maailman lasten hyväksi. Suomen suurimmasta vuosittaisesta musiikkitapahtumasta on tullut jouluperinne, joka kerää vuosittain noin miljoona suomalaista laulamaan yhdessä.

Karjasillan kirkossa kajahtavat Kauneimmat Joululaulut suomen ja saamen kielellä sunnuntaina 3.12. kello 15.

Kauneimpia Joululauluja pääsee laulamaan myös Pyhän Luukkaan kappelissa sunnuntaina 10.12. kello 16. Tilaisuudessa lauletaan joululauluja ja kuullaan joulun ajan Raamattu-tekstejä monilla eri kielillä, mutta lähinnä englanniksi.

Oulun tuomiokirkossa vietetään kaikille avointa ruotsalaisen koulun Lucia-juhlaa ja lauletaan ruotsinkielisiä kauneimpia joululauluja ”De vackraste julsångerna” keskiviikkona 13.12. kello 16 alkaen.

Tapahtumien ensisijainen tarkoitus on yhteislaulu ja rakkaat joululaulut, mutta samalla voi halutessaan tukea Suomen Lähetysseuran työtä, joka käytetään muun muassa kehitysmaiden kaikkein heikoimmassa asemassa oleville lapsien koulutusta, terveydenhoitoa ja turvaa varten.

Wed Nov 22 07:23:00 EET 2023