Oulun seurakunnissa on tarjolla yli 70 Kauneimmat joululaulut -tapahtumaa

Oulussa lauletaan 25.11.2023–6.1.2024 Kauneimpia joululauluja yli 70 tilaisuudessa. Jotta mahdollisimman moni löytäisi itselleen sopivimman tapahtuman, on ajankohdat suunniteltu joustavasti siten, että ne eivät rajoitu pelkästään perinteisiin sunnuntaipäiviin, vaan laulamaan pääsee myös arkipäivinä eri kellonaikoina. Kaikki Oulun seurakuntien Kauneimmat joululaulut löytyvät osoitteesta oulunseurakunnat.fi/kauneimmat-joululaulut

Kauneimmat joululaulut logo

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat ympäri Suomen jälleen maailman lasten hyväksi. Suomen suurimmasta vuosittaisesta musiikkitapahtumasta on muodostunut jouluperinne, joka kerää vuosittain noin miljoona suomalaista kirkkoihin laulamaan.

Jouluun kuuluu antamisen ilo – niin myös Kauneimpiin Joululauluihin. Tapahtumien ensisijainen tarkoitus on yhteislaulu ja rakkaat joululaulut, mutta samalla voi halutessaan tukea Suomen Lähetysseuran työtä, joka käytetään muun muassa kehitysmaiden kaikkein heikoimmassa asemassa oleville lapsien koulutusta, terveydenhoitoa ja turvaa varten.

Yli 50 vuotta vanhaan Kauneimmat Joululaulut -perinteeseen kuuluu olennaisesti se, että lauluvihkoon koottujen vanhojen tuttujen joululaulujen lisäksi siinä on mukana myös uudempia joululauluja. Joka vuosi järjestetään äänestys Kauneimmasta Joululaulusta ja äänestystulos vaikuttaa seuraavan vuoden vihkojen lauluvalintoihin.

Oulussa on kattava tarjonta

Oulun seurakunnat laulattavat ihmisiä yli seitsemässäkymmenessä Kauneimmat joululaulut -tilaisuudessa ajalla 25.11.–6.1., joita järjestetään kirkkojen lisäksi muun muassa leirikeskuksessa, kauppakeskuksessa ja kouluissa.

Oulun seurakunnissa on pyritty teemoittamaan laulutapahtumia, ja tarjolla onkin Kauneimmat joululaulut myös muun muassa lapsille, nuorille ja perheille. Jotta mahdollisimman moni löytäisi itselleen sopivimman tapahtuman, on ajankohdat suunniteltu joustavasti siten, että ne eivät rajoitu pelkästään perinteisiin sunnuntaipäiviin, vaan laulamaan pääsee myös arkipäivinä eri kellonaikoina.

Viime vuonna alkanut ainutlaatuinen Kauneimmat joululaulut goes runoilta saa jatkoa tänä vuonna Kastellin kirkossa sunnuntaina 17.12. kello 18. Tapahtuman yhteislaulut lauletaan Kauneimmat joululaulut -vihkosta ja laulujen välissä esitetään erilaisia runoja.

Kauneimpia joululauluja lauletaan maailman lasten hyväksi myös Oulun Rotuaarilla sunnuntaina 26.11 kello 15–15.30 Tiernapoikakilpailun yhteydessä. Yleisöä ovat laulattamassa virtuoosit vailla vertaansa: virtuaaliuruissa Elias Niemelä sekä esilaulajana Henna-Mari Sivula ja Raimo Paaso. Tilaisuuden juontaa tuomiorovasti Satu Saarinen. Tiernapoikakilpailun tulokset julkistetaan laulutilaisuuden jälkeen.

Oulun seurakuntien joulusivut ovat osoitteesta oulunseurakunnat.fi/joulu

Tue Nov 21 13:05:05 EET 2023