Oulugospel tarjoaa folkkia, poppia ja heviä – estradeille on tänä vuonna kutsuttu uusia muusikkoja

Oulugospel järjestetään 3.–5. marraskuuta. Päätapahtuma on Haukiputaalla liikuntakeskus Jatulissa, jossa esiintyvät Totuus ja Freesia.

Freesia-bändin jäsenet seisovat rivissä ja katsovat kameraan.

Freesiaan kuuluvat Taneli Hietala, Antton Vuolle, Joona Alamikkelä, Jami Salmela ja Vilma Siljander. He esiintyvät Oulugospelissa lauantaina. (Kuva Lauri Halme)

Oulun seurakuntien perinteikäs gospeltapahtuma Oulugospel järjestetään 3.–5. marraskuuta. Se käynnistyy perjantaina kello 18 gospel-messulla Kastellin kirkossa ja jatkuu folk-musiikkia soittavan Viitasen Piian konsertilla kortteliravintola Voimalassa kello 20.

Oulugospelin päätapahtuma on Jatulin liikuntakeskuksessa Haukiputaalla, jossa esiintyvät oululainen gospel-hevibändi Totuus ja Ylivieskasta lähtöisin oleva Freesia. Keväällä 2023 perustettu Totuus haluaa nostaa raskaan gospelin uuteen nousuun, Freesia on puolestaan vuonna 2019 perustettu pop-yhtye, jonka esikoisalbumi 365 julkaistiin marraskuussa 2022.

Oulugospelin päättää Taustatarinaklubi-konsertti, jossa esiintyy laulaja-lauluntekijä Iisa. Äskettäin neljännen albuminsa julkaisseen Iisan konsertti on Sofia seurakuntakeskuksen salissa klo 16.

Nuorisomuusikko Esa Rättyä kertoo tapahtuman keskittyvän tänä vuonna uuteen gospel-musiikkiin.

–Kaikki esiintyjät ovat melko uusia ja heillä kaikilla on uutta, itse kirjoitettua musiikkia. Tapahtuma täyttää tänä vuonna 41 vuotta ja vaikka tapahtuma on perinteikäs, haluamme säilyttää ohjelmistossa ennakkoluulottomuuden ja tuoreuden, Rättyä toteaa.

Lauantain päätapahtuma on Jatulissa kello 16–20. Mukana on bändien lisäksi kaksi nuorten musiikkiryhmää Oulun seurakunnilta, eri järjestöjen infopisteitä sekä vapaa lava esimerkiksi oman stand up -esityksen pitämistä varten.

Osa konserteista on maksuttomia. Maksullisiin tapahtumiin lippuja saa Oulugospelin verkkosivuilta

2023-10-05 09:12:00.0