Lisätietoa Oulun tuomiokirkon vesivahingosta

Oulun tuomiokirkon kellariin tulleen vesivahingon korjaustyöt alkavat heti. Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitos on poistunut paikalta. Vahingolla ei ollut vaikutuksia kirkon sähköihin, joten viikonloppuna olevat tilaisuudet voidaan toteuttaa suunnitellusti. Vahingot koskevat vain kirkon kellaria.

Oulun tuomiokirkko suljettiin 1.9. asbestipitoisten materiaalien poistamisen ajaksi. Asbestisiivousta on tehty viikon ajan ja tätä työtä tehneet henkilöt huomasivat aamulla töihin tullessaan vesivahingon ja hälyttivät paikalle apua. Koska pelastuslaitos saapui paikalle nopeasti ja sai heti veden pumppauksen käyntiin, jäivät vahingot koskemaan vain kirkon kellaria. Tilojen kuivaustyöt alkavat välittömästi.

Edelleenkään ei ole varmuutta siitä, liittyykö tilanne Oulun veden aamulla tiedottamaan keskustan alueella olevaan vedenjakeluhäiriöön.

Lisätietoja: Aapo Korteniemi, talotekniikan insinööri p. 044–3161 730, aapo.korteniemi@evl.fi

Kirkon tilaisuudet: Satu Saarinen p. 040–556 7840, satu.saarinen@evl.fi

Aapo Korteniemi
Aapo Korteniemi