Tervetuloa toivottamaan hyvää ja turvallista veneilykautta!

Venekirkko ja veneilykauden siunaustilaisuus järjestetään veneilykauden ja veneilijöiden iloksi.

Vesimaisema

Kuva Aarne Ormio

Venekirkko

Haukiputaan seurakunta järjestää ensimmäisen Venekirkon Iso-Miehikkään saarella, tutummin Miehikkään laavulla Kiiminkijoella keskiviikkona 14.6. kello 18.30. Ohjelmassa on lyhyt jumalanpalvelus veden äärellä. Paikalle voi saapua veneellä tai vaikka SUP-laudalla, mutta yhteiskyytiä ei ole tarjolla. Tilaisuudessa on tarjolla makkaraa ja kahvia.

Veneilykauden siunaaminen

Oulun Työväen Pursiseura ja Tuiran seurakunta järjestävät yhteistyössä veneilykauden siunaamistilaisuuden sunnuntaina 18.6. kello 15. Tilaisuus tapahtuu Kraaselin edustalla, mutta sään estäessä kokoonnutaan satamassa osoitteessa Puomitie 12.

Siunaamisen toimittaa kirkkoherra Niilo Pesonen ja musiikista vastaa kanttori Raakel Pöyhtäri. Tapahtumassa rukoillaan veneilykauden ja veneilijöiden puolesta sekä kiitetään luonnon, meren ja veden tarjoamasta ilosta, ravinnosta ja virkistyksestä.

”Laiva tai vene, on vanha vertauskuva kirkolle, joka kulkee elämänmerellä. Juuri meressä näkyy luonnon arvaamattomuus, jonka tähden tarvitsemme myös siunausta.” sanoo kirkkoherra Niilo Pesonen.

Tilaisuuden aikana lauletaan muutama laulu ja kirkkoherra pitää lyhyen puheen. Hartaustilaisuuden päätteeksi suoritetaan rukous ja siunaus. Paikalle tulo edellyttää, että voit saapua omalla veneelläsi, mikäli merelliset olosuhteet sen sallivat.

”Tervetuloa osallistumaan veneilykauden siunaamiseen ja jakamaan yhteinen hetki veneilijöiden kesken. Toivomme kaikille turvallista ja nautinnollista veneilykautta!” sanoo Pesonen.

Lisätietoa:
Venekirkko: Haukiputaan kirkkoherra Jaakko Tuisku, jaakko.tuisku@evl.fi, p.  044 788 1316
Veneilykauden siunaaminen: Tuiran kirkkoherra Niilo Pesonen, niilo.pesonen@evl.fi, p. 044 316 1584.

Kuva: Aarne Ormio

Mon Jun 12 12:54:00 EEST 2023