Tommi Kalenius Yhteisvastuu-keikalla Oulussa 13.5.

Muusikko, artisti, lauluntekijä ja musiikkituotannon ammattilainen Tommi Kalenius esiintyy Sofia seurakuntakeskuksessa (Isokatu 17) lauantaina 13.5. kello 19 Yhteisvastuu-konsertissa. Konsertin liput maksavat 10 euroa ja tuotto menee Yhteisvastuukeräykselle.

Tommi Kalenius.

Kuva: Ville Huuri.

Tämän vuoden Yhteisvastuu kerää varoja nuorten tekemän ja kokeman väkivallan ennaltaehkäisyyn ja nuorten auttamiseen väkivaltaisessa maailmassa.

Tommi Kalenius on tehnyt ja esittänyt lauluja jo 20 vuotta. Hänen tunnetuimpia kappaleitaan ovat Vieläkö rakkaus kantaa, Me ollaan, Gloria ja Kun joku on lähellä Jeesusta

Konsertin ohjelmisto on monipuolinen kattaus musiikkia artistin uralta aina ensimmäisen albumin lauluista uusimpaan musiikkiin.

Tänä keväänä on julkaistu single Syksyn lehti keväällä, joka on syntynyt akustisen lauluntekijän ja Budapestin sinfoniaorkesterin yhteistyönä. Herkkyyttä ja sisäistä paloa yhdistelevä teksti rohkaisee avautumaan ja kääntämään uusia sivuja elämässä.

– Syksyn lehti keväällä on minun henkilökohtaisin kappaleeni. Vähän kuin peili, josta joka kuuntelukerralla näkee itsensä hieman eri tavalla, Tommi Kalenius kuvailee.

Kalenius työstää tällä hetkellä uuden raamatunkäännöksen psalmeihin pohjautuvaa uutta musiikkia sanoittaja Jari Kekäleen kanssa. Ensi syksynä ilmestyvältä Elämänpuu-albumilta kuullaan jo maistiaisia Yhteisvastuu-konsertissa.

Yhteisvastuun hyväksi esiintyminen tuo Kaleniukselle erityisen merkityksen tulevaan konserttiin.

– On hienoa, jos voin musiikillani olla tekemässä hyvää ja siten osaltani luomassa vastuullisempaa maailmaa.

Yhteisvastuu-konsertissa on lavalla kokoonpano, jossa soittavat Kaleniuksen lisäksi Antti Suonio (koskettimet) ja Petri Kuusela (kitara).

Konserttiin voi varata lippuja etukäteen osoitteesta marjukka.huhtelin@evl.fi. Varatut liput lunastetaan ovelta. Ovelta voi ostaa lippuja myös varaamatta, jos niitä on jäljellä.

Marjukka Huhtelin
Marjukka Huhtelin