Ouluilo-joulukeräyksellä 5000 euroa vähävaraisille oululaisille

Oulun seurakuntayhtymä toteutti joulukuussa Ouluilo-joulukeräyksen. Keräys on päättynyt 31.12. ja se tuotti yhteensä 5000 euroa.

Ouluilo_Kerays_ihmiset_joulu.png

Seurakuntatyön erityispalvelujen diakoni Kari Rekilän mukaan keräyksen tuotto tullaan jakamaan lyhentämättömänä vähävaraisille Oulun seurakuntien diakoniatyön kautta.

– Tuotto kohdennetaan erityisesti niille oululaisille, joiden taloudellinen tilanne on vaikeutunut. Heitä on nyt paljon erilaisten elämän perustarvikkeiden kallistumisen ja palvelujen hintojen nousun myötä, Rekilä sanoo.

Tuoton jakaminen tapahtuu kevään 2023 aikana joko lahjakorttien jakamisen muodossa tai tietyn laskun maksamisen kautta. Rekilä on kiitollinen siitä, että ihmisillä on ollut halua kantaa yhteisesti vastuuta ihmisten monenlaisissa elämäntilanteissa.

– Kiitämme kaikkia lahjoittajia. Te mahdollistitte osaltanne heikoimmassa asemassa olevien oululaisten taloudellisen auttamisen. Samalla olette antaneet viestin siitä, että välitätte lähimmäisestänne. Tätä viestiä nykyisessä arvaamattomassa maailmassa tarvitaan, Rekilä toteaa.

Oulun seurakuntayhtymälle on myönnetty pysyvä rahankeräyslupa diakoniseen avustustoimintaan. Lupa on voimassa 1.9.2020 alkaen toistaiseksi. Rahankeräyslupa: numero RA/2020/678

Lisätietoa www.oulunseurakunnat.fi/ouluilo

Thu Jan 05 14:37:01 EET 2023