Miesten viikolla pohditaan miehen herkkyyttä ja moninaisia polkuja

Valtakunnallista Miesten viikkoa vietetään 7.-13.11.2022. Vuosittain pidettävällä teemaviikolla järjestetään miesten hyvinvointia tukevaa toimintaa ja tapahtumia sekä nostetaan esiin miehiä koskevia yhteiskunnallisia teemoja.

Miesten viikko Pixabay.jpg

Kuva: Pixabay

Oulussa Miesten viikkoa vietetään tänä vuonna teemalla Miehen moninaiset polut. Viikon aikana on useita avoimia tapahtumia, tutustumiskäyntejä ja keskustelutilaisuuksia eri puolilla kaupunkia.

Keskiviikkona 9.11. kello 18 järjestetään Sofia seurakuntakeskuksessa (Isokatu 17) Miehen herkkyys -keskustelutilaisuus, jossa keskustelun alustajana toimii lääkäri Jorma Heikkilä.

”Tilaisuudessa käsitellään arkaa aihetta, josta ei juurikaan puhuta: miehen herkkyyttä. Keskustelussa on tarkoitus päästä pintaa syvemmälle ja tunnistaa millaista on miehen herkkyys, sekä miten se näkyy tässä ajassa”, kertoo Oulun seurakuntien diakoniatyöntekijä Kari Rekilä.

Torstai-iltana 10.11. pohditaan miehen moninaisia polkuja paneelikeskustelussa, jossa kohtaavat miehet, jotka ovat vaihtaneet työtehtäviään ja kiinnostuksen kohteitaan. Kokemuksia kuullaan erityisesti kulttuurin, taiteen ja yhteisöllisyyden saralla. Hyvän mielen talon järjestämä tilaisuus alkaa kello 18 Sokos Hotel Arinassa Valkean kokoustilassa neljännessä kerroksessa.

Isänpäivään 13.11. päättyvän Miesten viikon tapahtumat ovat kaikille avoimia ja suurin osa niistä on maksuttomia. Osaan tapahtumista on ennakkoilmoittautuminen.

Miesten viikon järjestävät Oulussa yhteistyössä Oulun ev.lut. seurakunnat, Oulun kaupunki, Hyvän mielen talo ry, Miessakit ry, Poikien Talo, Oulun ensi- ja turvakoti ry, Pelastakaa Lapset ry, Suomen Vanhempainliitto ja Vanhempien akatemia.

Miesten viikon ohjelma löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/miestenviikko.

Mon Oct 31 14:29:08 EET 2022