Musta gospel soi Kirkkopäivillä

Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien #YHDESSÄ2022-tapahtumassa on paitsi antoisia keskusteluja ajankohtaisista aiheista, myös monipuolinen konserttitarjonta. Gospel Train -konsertissa lavalle astuvat Pop Up Gospel -kuoro, Ilta Silva ja Etni Khan.

Etni Khan seisoo ja katsoo sivulleen. Taustalla on syksyinen metsä.

Etni Khan on yksi Gospel Train -konsertin esiintyjistä.

Perjantaina 20. toukokuuta kaupunginteatterin suurella näyttämöllä matkataan perinteisen gospelmusiikin juurille. Gospel Train -konsertti tarjoilee mustan gospelin klassikkoja, joita esittävät muun muassa 50-henkinen Pop Up Gospel -kuoro, Ilta Silva ja Etni Khan

Vuonna 2017 perustettu, Seinäjoella harjoitteleva Pop Up Gospel on sitoutumaton ja itsenäisesti toimiva, mustaa gospelia esittävä kuoro. Kuoroa johtaa Tarja Kultalahti.

Etni Khan ponnahti suuren yleisön tietoisuuteen Voice of Finland -kilpailussa. Hänellä on taito löytää tunnetustakin pop-kappaleesta syvää merkitystä.

– Rakastan lauluja, joissa joko lauletaan suoraan Jumalasta sekä lauluja, joita voi tulkita niin, että ne kertovat Jumalasta. Afro-gospelissa yhdistyy mahtava tapa ilmaista Jumalaa, kertoo Etni.

Ilta tuli monelle tutuksi sen jälkeen, kun hän oli vierailevana solistina Cheekin Sillat-kappaleella vuonna 2015. Ensimmäisen oman kappaleensa Koukkuun hän julkaisi vuonna 2017. Viime keväänä Ilta oli yksi Uuden Musiikin kilpailun finalisteista. Hänen ansioihinsa kuuluu myös voitto Iskelmä Gaalan vuoden 2020 Vuoden tulokas -sarjassa sekä ehdokkuus vuoden 2021 Emma Gaalassa.

Kolme maksullista konserttia

Oulussa 21.–22. toukokuuta järjestettävä Kirkkopäivät sisältää sekä maksullista että maksutonta ohjelmaa. Päivälippujen lisäksi lippuja myydään kolmeen lisämaksulliseen konserttiin, joihin kuuluvat Gospel Train, Hope around the world ja Katri Helenan konsertti.

Lippuja konsertteihin saa Ticketmasterilta. Lisätietoja Kirkkopäivien ohjelmasta löytyy tapahtuman verkkosivuilta.

Kuva: Juhamatti Vahdersalo

Thu May 05 14:25:00 EEST 2022