Ouluilo-keräys auttaa Ouluun tulleita ukrainalaispakolaisia

Huhtikuun alussa käynnistyy Oulun seurakuntayhtymän rahankeräyskampanja ”Ouluilo”, jolla kerätään varoja Ouluun tulleiden ukrainalaisten pakolaisten auttamiseksi.

Ouluilo-keräyksen logo

Keräysvaroja käytetään ukrainalaisten pakolaisten auttamiseen Oulun seurakuntien diakoniatyön kautta.  Varat ohjataan lyhentämättöminä avustustoimintaan ilman erillisiä keräyskuluja.

”Ouluun on saapunut ukrainalaisia, jotka ovat joutuneet jättämään kotinsa sodan vuoksi. Heidän auttamisensa on erityisen tärkeää tällä hetkellä myös Oulussa ja nyt siihen on mahdollisuus”, Oulun seurakuntayhtymän diakoniatyöntekijä Kari Rekilä sanoo.

Mukana voivat olla sekä yksityishenkilöt että yritykset. Keräysvaroilla voidaan myöntää esimerkiksi lahjakortteja ruokakauppaan. Sopivin tapa auttaa katsotaan tilannekohtaisesti.

Ouluilo-keräys on tällä kertaa aktiivikäytössä huhtikuun alusta kesäkuun loppuun. Lisätietoa keräyksestä ja lahjoitustavat osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/ouluilo.

Ukrainalaisia voi auttaa myös Kirkon Ulkomaanavun kautta, jolloin apu ohjautuu kriisialueelle.

Lisätiedot: diakoni Kari Rekilä, p. 050 521 1065, kari.rekila@evl.fi

Oulun seurakuntayhtymälle on myönnetty pysyvä rahankeräyslupa diakoniseen avustustoimintaan. Lupa on voimassa 1.9.2020 alkaen toistaiseksi. Rahankeräyslupa: numero RA/2020/678

Thu Mar 31 14:04:00 EEST 2022