Äitienpäivänä syödään yhdessä

Seurakunnat kattavat pöydän äitienpäivänä Oulunsalossa, Haukiputaalla ja Kastellissa. Ateriat ovat kohtuuhintaisia ja niille ilmoittaudutaan etukäteen.

Nuori ihminen kaataa mehua iäkkään ihmisen juomalasiin ruokapöydän ääressä.

Äitienpäivä on mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ruoan äärellä. (kuva Pexels)

Pöytä on täynnä keskiaasialaisia makuja, kun Oulunsalon seurakunta kattaa lounaan Toimitaloon äitienpäivänä.  Aterialla voi nauttia keskiaasialaisilla mausteilla höystettyjä salaatteja sekä pääruoan kasvisvaihtoehtoineen. Kokonaisuuden täydentävät jälkiruoka ja täytekakkukahvit.

Aterian tuotto käytetään lähetystyön hyväksi. Lähetystyön koordinaattori Ulla Mäkinen kertoo, että idea tarjoilun teemaan syntyi seurakunnan lähetystyön kohteesta.

– Oulunsalon seurakunta tukee farsinkielistä kristillistä mediatyötä Keski-Aasiassa ja halusimme tarjota ruokaa, jossa on vaikutteita tältä alueelta.

Vaikka ruoka on mausteista, chiliä ei ole viljelty liiaksi.

– Lieskat eivät nouse korvista, lupaa Mäkinen nauraen.

Herkkuja myös Haukiputaalla ja Kastellissa

Seurakunta kattaa äitienpäiväaterian myös Haukiputaalla. Seurakuntakeskuksessa voi nauttia muun muassa salaatteja, erilaisia piirakoita, lihapullia, nakkeja ja perunoita. Tarjolla on myös vegaanisia vaihtoehtoja ja jälkiruokana täytekakkukahvit. Tuotto suunnataan lähetystyöhön.

– Tämä on helppo tapa yllättää äiti ja tulla yhdessä syömään. Aterian hintakin on varsin kohtuullinen, toteaa lähetys- ja kansainvälisentyön ohjaaja Karita Isola.

Myös Kastellin kirkossa on tarjolla äitienpäivän brunssi, joka käynnistyy kello 10 alkavan jumalanpalveluksen jälkeen. Aterian tuotto suunnataan Yhteisvastuukeräykseen.

Äitienpäivän voi huipentaa Kastehelmet-runoryhmän esiintymiseen Kastellin kirkossa kello 18. Äitienpäiväkahvit tarjoilee Oulunsuun Martat.

Aterioiden ajankohdat ja hinnat:

• Oulunsalon seurakunnan Toimitalo klo 11.30 ja 12.30. Hinta 15e/aikuiset, 7e/koululaiset, leikki-ikäiset ilmaiseksi. Varaukset p. 08 5142 700, oulunsalonseurakunta@evl.fi tai ulla.makinen@evl.fi, p. 040 506 5511.
  • Haukiputaan seurakuntakeskus klo 11.30–13. Hinta 18 e/aikuiset, 8e/5–12-vuotiaat, alle 4-vuotiaat ilmaiseksi. Liput p. 040 501 4764. Lippuja ovelta rajallisesti.
  • Kastellin kirkko jumalanpalveluksen jälkeen. Hinta on 7e/hlö ja 15e/perhe. Ilmoittautuminen pe 3.5. mennessä annaleena.alatalo@evl.fi.

Thu May 02 09:43:00 EEST 2024