Haukiputaan kirkkoherranvaalin ehdokkaat tentattavana vaalipaneelissa ma 6.5. klo 18

Haukiputaan seurakunnan kirkkoherranvaali käydään su 19.5. Ennakkoäänestys on 13.–17.5.

Ennen ennakkoäänestysviikkoa kutsumme kiinnostuneita tapaamaan ehdokkaita vaalipaneeliin. Se järjestetään ma 6.5. klo 18 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa osoitteessa Kirkkotie 10.

Mainos vaalipaneelista, kuvassa ehdokkaat Lauri Kujala ja Salla Autere

Vaalipaneelissa seurakuntalaiset pääsevät kuuntelemaan ehdokkaiden näkemyksiä muun muassa seurakunnan johtamisesta ja tulevaisuudesta sekä kiinnostavista ajankohtaisista asioista. Vaalipaneelin juontavat Kati Jurkko ja Pekka Takkula. Keskustelun lomassa kuulemme musiikkia Haukiputaan Kirkon Kamarikuorolta.

Yleisöllä on mahdollisuus ehdottaa juontajille kysymyksiä esitettäväksi vaalipaneelissa. Linkki lomakkeelle on sivulla www.oulunseurakunnat.fi/vaalipaneeli ja kysymyksiä voi jättää 2.5. saakka.

Millaisia johtajia juuri nämä ehdokkaat seurakunnalle olisivat? Mihin suuntaan he haluaisivat kehittää Haukiputaan seurakuntaa? Mitä asioita he pitävät seurakunnassa tärkeänä, tämä kaikki selviää vaalipaneelissa 6.5. Kirkkoherranvaalit oli Haukiputaalla viimeksi yhdeksän vuotta sitten. Virka tuli avoimeksi Jaakko Tuiskun siirryttyä kirkkoherraksi Karjasillan seurakuntaan.

Haukiputaan seurakunnassa on noin 9900 äänioikeutettua. Äänioikeutettuja ovat täysi-ikäiset Haukiputaan seurakunnan jäsenet, jotka on merkitty läsnäolevaksi seurakunnan jäseneksi viimeistään 9.3.2024. Edellisissä vaaleissa äänestysprosentti oli 22,1.

Kaikki vaaleista: www.oulunseurakunnat.fi/vaalit

[Edit 30.4. Tarkennettu viimeiseen kappaleeseen sitä, kuka voi äänestää Haukiputaan kirkkoherran vaaleissa]

Harriet Urponen
Harriet Urponen