Helatorstain perinne jatkuu - motoristikirkko Ylikiimingin kirkossa

Siunausta teille! Näillä sanoilla voisi kuvailla helatorstaina 9. toukokuuta Ylikiimingin kirkossa pidettävää keväistä sanajumalanpalvelusta. Perinteitä jatkaa moottorimenopelien ajokauden aloittava motoristikirkko, jossa pyydetään ja saadaan siunaus tulevalle ajokaudelle sekä kesän kilometreille.

Ylikiimingin kirkko, edustalla runsaasti moottoripyöriä.

Motoristit ovat täyttäneet Ylikiimingin kirkon jo monena vuonna. Kirkonmenojen ohessa on tapana myös ihastella menopelejä. Kuva: Sanna Krook/Kirkon mediapankki.

Jumalanpalveluksen toimittaa tänä vuonna ensimmäistä kertaa Miia Jokiranta ja avustavat mukana aiemmin ollut Ari Savuoja sekä Ella Pääkkö.
Miia Jokiranta odottaa jumalanpalvelukseen suurta osallistujamäärää.

–   Odotettavissa on jopa 300 kirkkovierasta, enemmänkin, jos sää on suotuisa.

Kirkon pihalla on aiempien vuosien tapaan Ari Savuojan johdolla moottoriylistys, eli moottorien käynnistys ja pyörien kolminkertainen käyttäminen.

Motoristikirkkoon kokoontumisessa voi sanan ja siunauksen ohella tutustua ajopeleihin. Paikalle saapuneita pyöriä on mahdollista kierrellä ihastelemassa kirkon edustalla. Valtaosa osallistujista on alanharrastajia, mutta paikalle ovat tervetulleita kaikki tilaisuudesta ja kaksipyöräisistä kiinnostuneet. Tilaisuuden jälkeen on tarjolla kirkkokahvit ja lähetyksen hyväksi voi ostaa makkaraa.

Motoristikirkko on kutsunut kirkkovieraita kauden aloitukseen jo 25 vuotta. Alun pitäen puuhamiehenä oli Jouni Riipinen. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Gospel Riders -moottoripyöräkerhon kanssa ja mukana on myös gospel-bändi. Ajokausi päätetään syksyllä Muhoksella.

Motoristikirkko to 9.5. kello 12 Ylikiimingin kirkossa ja su 8.9. klo 16 Muhoksen kirkossa.

Ari Savuoja
Ari Savuoja
Yliopistopastori, University Chaplain, rovasti
Postiosoite: Oulun seurakuntayhtymä, Ari Savuoja, PL 122,
90101 Oulu

Tehtäväni on tukea ja auttaa yliopiston opiskelijoita ja henkilökuntaa!
Keskeisintä työtäni ovat sielunhoidolliset keskustelut, yhteistyö yliopiston muun tukihenkilöstön kanssa sekä yliopiston väelle järjestetyt jumalanpalvelukset ja hartaudet.

Kasvokkain tavoitat minut yliopiston Linnanmaan kampukselta:
huone KK241 (vastapäätä opintopsykologeja, Virransillan pääty, 2. krs.),
nettikarttaosoite: Erkki Koiso-Kanttilan katu 5, ulko-ovi X.
Tervetuloa!
Voit sopia tapaamisen myös sähköpostitse, puhelimitse tai somessa privat-viestillä!
Ota rohkeasti yhteyttä!

Lisää tietoa Oulun yliopiston sivulta.

My job is to support and help university students and staff! My main work is pastoral counseling, collaboration with other university support staff, and to arrange the worship services and devotions for the university.
Feel free to contact me by phone or on social media by private message!

Our office is on Linnanmaa campus, room KK241 (opposite to stydy psychologists).
Address on web browser: Erkki Koiso-Kanttilan katu 5, entrance X.
To contact me, please, first call me, or send email, or send privat message on social media!

More information about the Quiet Rooms in the University of Oulu:
on Linnamaa Campus room FY1042, and on Kontinkangas Campus (medical facalties) room F104A.

Mon Apr 29 15:00:00 EEST 2024