Menovinkkejä viikolle 23

Kesäiset sävelet soivat Oulun seurakuntien kesätapahtumissa.
Kes_ juhannus_009_L.jpg

Oulun seurakunnissa on kesäaikana runsaasti musiikkitapahtumia: muun muassa yhteislaulutilaisuuksia, tasokkaita konsertteja ja sävelhartauksia. Musiikkitapahtumia on kesä–elokuussa yli 50. Kesän ajan nostamme aina yhden musiikkitapahtuman tällä paikalla menovinkkien alussa. Kaikki musiikkitapahtumat löytyvät osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat/musiikkitapahtumat.

Näkövamma ei estä unelmaa -konsertissa lauluja rakkaudesta ja kaipuusta

Perjantaina 10.6. kello 18–19.30 Hintan seurakuntatalolla (Hintantie 89) järjestetään Näkövamma ei estä unelmaa -konsertti.  Konsertissa Matti Lipponen ja Jore Siltala esittävät lauluja rakkaudesta ja kaipuusta. Laulujen välillä Matti Lipponen kertoo näkövammastaan. Konsertin pääsymaksu on 10 euroa. Kymmenen prosenttia konsertin tuotosta lahjoitetaan Oulujoen seurakunnan musiikkityölle.

Matti Lipponen on 32-vuotias haukiputaalainen muusikko, jolla todettiin vuonna 2002 silmänpohjarappeuma. Sairaudesta huolimatta Lipponen keikkailee ja tekee hyväntekeväisyysesiintymisiä esimerkiksi hoitolaitoksiin. Hän on julkaissut myös kaksi säveltämäänsä ja sanoittamaansa singleä, jotka on sovittanut Jore Siltala.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 6.–12.6.2016

Nallen kesäkiertue - Nallekahvila Palokan seurakuntakodilla maanantaina 6.6. klo 10–14 Palokan seurakuntakodilla (Parkettitie 3). Lapsiperheiden kohtaamispaikassa kahvittelua, leikkiä ja yhdessäoloa. Nallekahvila kiertää kesäkuussa eri puolilla Tuiran seurakuntaa. Viikolla 23 kahvila on auki Palokan seurakuntakodilla maanantaina 6.6. ja torstaina 9.6. klo 10–14.

Koskelan kesäkahvila maanantaina 6.6. klo 10–15 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Edullisen kahvin ja pullan lisäksi tarjolla joka päivä erilaista ohjelmaa. Myynnissä myös käsitöitä. Kahvilan tuotto menee Suomen Lähetysseuran kautta Etiopian nälänhädän ehkäisemiseen. Kahvila on avoinna arkipäivisin klo 10–15. Kesäkahvilan pihalla on kirpputori, jonne voi lahjoittaa myytävää Missionuorten opintomatkaa varten. Tiistaisin kello 12 kokoontuu käsityökahvila, ja muulloin ompelemiseen on mahdollisuus Kesäkahvilan yläkerrassa sen aukioloaikoina.

Opastettu kirkkokierros maanantaina 6.6. klo 18–18.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Oulun tuomiokirkon kesäoppaat esittelevät kierroksella tuomiokirkkoa ja sen historiaa.

"Jo joutui armas aika" -konsertti tiistaina 7.6. klo 18 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Keväisiä ja kesäisiä lauluja Tuiran kirkon seurakuntasalissa esittävät Sisko Leinonen (laulu) ja Suvi Leinonen (piano ja laulu). Konserttiin on vapaa pääsy. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu 5€.

Käsityöpiiri Silmukka keskiviikkona 8.6. kello 10–13 Oulun tuomiokirkon kryptassa (Isokatu 6). Käsityöpiiri Silmukka kokoontuu Cafe Kryptassa keskiviikkoisin käsitöiden, kahvittelun ja mukavan yhdessäolon merkeissä.

Nuotioilta keskiviikkona 8.6. klo 18 Haukiputaan Kirkkorannassa (Kirkkotie 10). Ohjelmassa kahvittelua, makkaranpaistoa, yhteislaulua ja hiljentymistä kesäillassa. Sään mukainen varustautuminen. Mukaan voi ottaa myös oman retkijakkaran. Nuotioillassa mukana seurakunnan työntekijöitä.

Eläkeläisten kesäkerho torstaina 9.6. klo 13–14.30 Pyhän Tuomaan kirkolla (Mielikintie 3). Eläkeläisten ohjelmalliset kesäkerhot kokoontuvat kesäkuun ajan torstaisin kello 13–14.30 seuraavasti: Tuiran kirkko 16.6., Koskelan seurakuntakoti 23.6. ja Palokan seurakuntakoti 30.6.

Suvenjuhla torstaina 9.6. klo 17–19.30 Myllyojan asukastuvalla (Jokivarrenpolku 5). Juhlassa on mahdollisuus tutustua Yrjänäisen pihapiirissä sijaitsevaan Suomen kenttätykistön ensimmäisten laukausten muistomerkkiin ja asekätkennän purkautumisen alkupisteeseen. Ohjelmassa on muun muassa kahvitarjoilua ja musiikkia. Parkkipaikkoja rajoitetusti. Tilaisuuden järjestävät Myllyojan suuralueen yhteistyöryhmä, Yrjänäisen puutarha, Hintan Martat, Tuvan seniorisoittajat ja Oulujoen seurakunta. Vapaa pääsy.

Kesätassut - varhaiskasvatuksen musiikkiryhmät perjantaina 10.6. klo 10–10.30 ja klo 11–11.30 Palokan seurakuntakodilla (Parkettitie 3). Kesätassut on kesäaikana toimiva avoin musiikkiryhmä lapsille ja heidän vanhemmilleen. Ryhmissä lauletaan ja leikitään puolen tunnin ajan. Ryhmät ovat kaikille avoimia, eikä erillistä ilmoittautumista vaadita.

Kuva: Sanna Krook.

Julkaistu 2.6.2016