Alakoululaisten laulukilpailun finaalit Kiimingissä 18. ja 19.5.

Kiimingissä järjestetään kahdeksan vuoden tauon jälkeen alakoululaisille laulukilpailu. Kilpailun finaalit lauletaan 18. ja 19.5.

Laulukilpailu järjestetään yhteistyössä seurakunnan ja koulujen kanssa. Alkukarsintoihin kouluilla osallistui yli 200 koululaista, ja finaalissa nähdään 70 kilpailijaa.

Tytöillä ja pojilla on kilpailussa omat sarjansa.

1.-3. luokan oppilaat kilpailevat keskiviikkona 18.5. kello 12-15 Kiimingin seurakuntakeskuksessa ja 4.-6. luokan oppilaat torstaina 19.5 kello 11.30-15 samassa paikassa.

Tuomareina toimivat laulupedagogi Mari Klemettilä, musiikin opettaja ja säveltäjä Jussi Rasinkangas sekä monipuolinen muusikko ja tulevassa lastenoopperan produktiossa laulava Tuomo Rahko.

Ohjelmiston pääpaino on koulun musiikin kirjoista löytyvillä lauluilla, mukana on lisäksi muutamia hengellisiä lauluja.

Palkintoina sarjojen 3-5 parasta saavat muun muassa lahjakortteja.

Thu May 12 12:36:00 EEST 2016