Wähäväkisten juhlaveisuu Pyhän Andreaan kirkossa

Pyhän Andreaan kirkko

Toimittaa Ulla Mitrunen-Nyyssönen, saarna Jenni Koskenkorva, Kempeleen Askeleet kuoro, kanttori Marjo Irjala, bändi.

Musiikista tässä messussa vastaavat: Kempeleen seurakunnan sekakuoro Askeleet kanttori Marjo Irjalan johdolla. Mukana myös soitinryhmä, jossa mukana Juhana Ritakorpi, sello, Maarit Karppelin, viulu, Erja Anttila, marimba ja lyömäsoittimet, Risto Jyrkkä ja Ari Huovinen, kitarat sekä Marjo Irjala, piano.

"Wähäväkisten juhlaveisuu on tarkoitettu lohduksi ja rohkaisuksi meille puutteenalaisille. Se ei ole esitys, vaan seurakunnan yhteinen yritys pukea sanoiksi ja säveliksi omia tuntojaan. Olkoon nämä laulut maan orjien itkua ja taisteluvirsiä, joita lauletaan oikeudenmukaisen Jumalan kasvojen edessä. Kuulukoon niissä helpotuksen huokaus, sillä otamme tosissamme Jumalan lupaukset. Herra on Herra, Hän vie meidät perille." - Jaakko Löytty kirjoittamastaan Wähäväkisten juhlaveisuusta.

Kolehti kristittyjen ykseyden edistämiseen Suomen Ekumeenisen Neuvoston kautta.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Karjasillan seurakunta