Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus on seurakunnan toiminnan ydin. Seurakuntalaiset ja työntekijät valmistelevat ja toteuttavat sen yhdessä. Jumalanpalvelukseen on jokainen tervetullut, se on yhteinen Jumalan kansan juhla.

Tavallisten messujen lisäksi seurakunnissa järjestetään runsaasti erilaisia jumalanpalveluksia, joiden kohderyhmät, ajankohdat ja teemat vaihtelevat. Jumalanpalveluksissa eletään kirkkovuoden rytmissä.

Jumalanpalvelusryhmiä kokoontuu eri seurakunnissa. Niissä valmistaudutaan erilaisten jumalanpalvelusten toteuttamiseen. Seurakuntalaisen tehtävänä voi olla esimerkiksi lukea Raamatun tekstejä, jakaa ehtoollista tai kantaa kolehtia.

Lapsi istuu kirkossa äidin sylissä

Lapset ovat tervetulleita kirkkoon

"Lapset saavat tulla, Jeesus, sanoit niin..."

Jokainen lapsi on tervetullut kirkkoon. Sieltä saa lasten oman Messupassin. Aina osallistuessaan jumalanpalvelukseen siihen saa tarran. Kun Messupassissa on viisi tarraa, sakastista saa käydä valitsemassa pienen yllätyksen. Messupassi on käytössä kaikissa Oulun ev.-lut. seurakuntien jumalanpalveluksissa.

Messujen ajankohdat ja paikat löytyvät tapahtumakalenterista.

Kuva: Kirkon kuvapankki / Sanna Krook