SYVÄ RAUHA- Valtakunnallinen mieskuoro Graniitin konsertti

la 6.4. klo 18.00
Graniitti

Oulujoen kirkko

Kuoroa johtaa musiikinopettaja Sakari Kokkonen, säestää GRAN TIEMPO: Pirkko Hyttinen, piano, Raimo Helenius, harmonikka ja Juhani Hyvönen, kontrabasso. Urkujen äärellä on myös dipl. urkuri Matti Pesonen

Mieskuoro Graniitti perustettiin v. 2004 ja siihen kuuluu tällä hetkellä n. 40 laulajaa. Kuoroa johtaa musiikinopettaja Sakari Kokkonen Lahdesta. Eripuolilta Suomea tulevat laulajat edustavat hengellisen mieskuorolaulun ydinjoukkoa. Kuorolle on kertynyt monipuolinen ohjelmisto sekä suomalaisista että kansainvälisistä mieskuorolauluista. Kuoro on julkaissut äänitteen Syvä rauha.

Mieskuoro Graniitti on vieraillut laajasti ympäri Suomea. Se kokoontuu 6 -7 kertaa vuodessa pitämään harjoituspäivää, jonka päätteeksi esiintyy paikkakunnalla. Nyt kuorolla on menossa 20-vuotis juhlakiertue.

Tähän asti kiertueita on tehty lähes vuosittain eri puolille Viroa, jossa kuoron toiminta-ajatuksena on myös kokonaisvaltainen hyväntekeväisyystyö. Konsertteihin on liittynyt vähävaraisten ja syrjäytyneiden ihmisten kohtaamista ja avustamista.

V. 2015 kuoro teki konserttikiertueen Floridaan. Kutsujana oli Floridan Suomiseuran järjestämä Suomipäivät. Suomen 100v. juhlakiertue pidettiin Teneriffalla vuonna 2017.

Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma 10 euroa. Tervetuloa!

Oulujoen seurakunta

kanttori