Rauhankellot soivat tänä iltana Oulussa - rukoushetkiä useissa kirkoissa

Oulun seurakunnissa järjestetään tänä iltana Ukrainan tilanteen vuoksi useita rukoushetkiä kello 19. Kirkkojen kellot soivat rauhan puolesta eri puolilla kaupunkia.

Ihmisten avoimia käsiä, jotka pitelevät rauhankyyhkyä.

Kaikille avoimet rukoushetket pidetään Oulun tuomiokirkossa, Oulunsalon kirkossa, Kiimingin kirkossa, Karjasillan kirkossa, Haukiputaan kirkossa, Tuiran kirkossa, Pyhän Tuomaan kirkossa, Pyhän Luukkaan kappelissa, Pateniemen uudessa seurakuntakodissa ja Oulujoen kirkossa. Karjasillan kirkossa järjestetään lisäksi lyhyt ehtoollisjumalanpalvelus eli viikkomessu ennen rukoushetkeä alkaen kello 18.

Rukoushetkellä osoitetaan solidaarisuutta Ukrainan kansalle ja rukoillaan sodan jalkoihin joutuneiden ihmisten puolesta.

Kirkon keskusteluapu auttaa

Kirkko tukee epävarmuuden ja ahdistuksen keskellä. Kirkon keskusteluapuun voi ottaa yhteyttä jokainen, joka kaipaa henkistä tai hengellistä tukea. Palveleva puhelin on avoinna joka päivä klo 18-24 numerossa 0400 221 180. Keskusteluapua saa myös kirkon palvelevasta chatista. Lisätietoa löytyy Kirkon keskusteluavun sivuilta.

Julkaistu 24.2.2022

Thu Feb 24 12:46:00 EET 2022