Ouluilo-kampanjalla kerättiin lähes 40 000 euroa vähävaraisten oululaisten auttamiseen

Lahjoitusvarat ohjataan lyhentämättömänä Oulun seurakuntien diakoniatyöhön.

Kuvituskuva, jossa on pöydän ympärillä eri-ikäisiä ihmisiä.

Oulun seurakuntayhtymän viimesyksyinen rahankeräyskampanja Ouluilo keräsi 39 647,57 euroa taloudellisesti heikossa asemien oululaisten auttamiseksi. Lahjoitusvarat ohjataan lyhentämättömänä Oulun seurakuntien diakoniatyön kautta apua tarvitseville. Ouluilon keräystuottoa kohdennetaan erityisesti yllättäviin taloudellisiin kriisitilanteisiin kertaluontoisilla avustussummilla.

”Iso kiitos kaikille lahjoittaneille. Lahjoitusten myötä parannamme monen oululaisen ja heidän läheistensä elämänlaatua”, Oulun seurakuntayhtymän diakoniatyöntekijä Kari Rekilä sanoo.

Keräysvarat käytetään ihmisten taloudelliseen auttamiseen Oulun seurakuntien diakoniatyön kautta tilanteissa, joissa muut etuudet ja sosiaalitoimen tuki eivät riitä. Keräysvaroilla voidaan esimerkiksi maksaa laskuja, tai ostaa asiakkaalle huonekalu, kodinkone tai vaikkapa uudet silmälasit. Sopivin tapa auttaa katsotaan tilannekohtaisesti.

”Ouluilon avulla pystymme auttamaan ihmisiä etenkin kertaluontoisesti avustussummilla pääsemään taloudellisten karikoiden yli”, Rekilä kertoo.

Ouluilo-kampanja kesti syyskuusta joulukuuhun 2021. Kampanjaa aiotaan jatkaa jälleen syksyllä.

Fri Feb 11 14:15:00 EET 2022