Kaupunkijuhannuksen viettäjille ohjelmaa seurakuntien tapahtumissa

Yhä useampi viettää juhannusta kaupungissa. Oulun seurakunnat ovat mukana luomassa kaupunkijuhannusta omilla tapahtumillaan.
Kes_ juhannus_012_M.jpg

Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86) vietetään juhannusjuhlia juhannusaattona 24.6. kello 18 alkaen. Juhannusjuhlan ohjelmassa on lipunnosto, hartaus, yhteislaulua sekä tuokiokuvia lähetyskentiltä. Myös lapsille on omaa ohjelmaa. Kesäkahvilasta voi ostaa muun muassa kahvia, pullaa ja makkaraa pientä korvausta vastaan.

Juhannusjuhlan rakentaminen aloitetaan talkoilla juhannusaattona kello 15. ”Tarkoitus on valmistella illan yhteistä juhannusjuhlaa vapaaehtoisten voimin esimerkiksi kantamalla penkkejä ja kattamalla pöytiä”, kertoo Tuiran seurakunnan lähetyssihteeri Tarja Oja-Viirret.

Talkoisiin halukkaat voivat ottaa yhteyttä lähetyssihteeri Oja-Viirretiin puhelimitse numeroon 040 574 7172 tai sähköpostitse tarja.oja-viirret @evl.fi.

Juhannuspäivää juhlitaan Karjasillan kirkolla

Karjasillan kirkolla juhannuspäivän juhlinta alkaa lauantaina 25.6. kello 13 yhteisellä messulla. Messun toimittaa Kimmo Kieksi.  Messun jälkeen ohjelmassa on muun muassa juhannustytön ja -pojan seppelöinti, juhannusruusujen jako ja yhteislaulua. Sään salliessa messua vietetään kirkon pihamaalla. Perinteiseen tapaan tarjolla on myös juhannuspäivän kirkkokahvit.

Turkansaaren kirkossa perinteinen juhannushartaus

Turkansaaren kauniissa ympäristössä on mahdollisuus hiljentyä perinteisessä juhannushartaudessa juhannusaattona 24.6. kello 17.30 alkaen. Turkansaaressa pidetään myös lauantaina 24.6. juhannuspäivän jumalanpalvelus kello 12 alkaen.

Turkansaaren lisäksi juhannuspäivän jumalanpalveluksia järjestetään myös Haukiputaan kirkossa, Oulunsalon kirkossa, Oulun tuomiokirkossa, Tuiran kirkossa ja Ylikiimingin kirkossa sekä Hintan seurakuntatalolla alkaen kello 10. Yli-Iin kirkossa pidetään iltakirkko kello 18.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 15.6.2016