Urbaanit etkot juhannukselle yhteislaulun merkeissä

Yhteisöllisyyttä ja yhdessäoloa kesän yhteislaulutapahtumissa.

Kes_ juhannus_005_M.jpg

Erilaiset yhteislaulutapahtumat laulattavat kesän aikana Oulun seurakunnissa. Juhannusviikolla keskiviikkona 22.6. järjestetään Kesälauluilta-yhteislaulutilaisuus klo 19 alkaen Pyhän Andreaan kirkon sisäpihalla (Sulkakuja 8).

”Kesälauluillan on tarkoitus olla eräänlainen urbaanit etkot juhannukselle -tapahtuma kaupunkilaisille. Tapahtumia voi hyvin järjestää kaupungissa juhannuksenkin aikaan, sillä kaikki eivät silloin lomaile tai mene mökille”, kertoo lauluiltaa järjestävä pappi Ulla Mitrunen-Nyyssönen Karjasillan seurakunnasta.

Illan aikana lauletaan yhdessä nuorisomuusikko Esa Rättyän ja kanttori Sirpa Ilveluodon johdolla. Myös pappi Ulla Mitrunen-Nyyssönen on mukana juontamassa ja laulattamassa paikalle saapuvia. Laulumonisteet jaetaan paikan päällä laulajille seurakunnan puolesta.  Sateen sattuessa tapahtuma siirretään Pyhän Andreaan kirkon kirkkosaliin.

Rippikoululauluja ja yhteislaulua nuotiolla

Koskelan seurakuntakodilla vietetään Kesälauluilta nuotiolla -yhteislaulutilaisuuksia 30.6. ja 28.7. kello 18 alkaen. Illan aikana lauletaan yhdessä nuotiolla kesäisiä lauluja Suvilinnun-laulukirjasta Tuiran seurakunnan kanttorien johdolla.

Jäälin kappelilla on mahdollisuus laulaa ja muistella rippikoulusta tuttuja lauluja keskiviikkona 6.7. kello 19 alkavassa Rippikoululauluja kesäillassa -yhteislaulutapahtumassa. Illan aikana lauletaan Nuoren seurakunnan veisukirjasta suosituimpia lauluja. Halutessaan mukaan voi ottaa oman soittimen.

Vanhojen koululaulujen iltaa vietetään keskiviikkona 20.7. Kiimingin seurakuntakeskuksella kello 19 alkaen. Yhteislaulun lisäksi Hilkka Patja lausuu runoja ja pappi Seija Helomaa toimittaa iltahartauden.

Oulujoen seurakunta järjestää heinäkuussa kaksi Kesäillan musiikkia -yhteislauluiltaa. Torstaina 21.7. kello 19 alkaen lauletaan yhdessä Oulujoen kirkossa ja keskiviikkona 27.7. kello 19 Yli-Iin kirkossa. Molempien lauluiltojen aikana lauletaan Suvilinnun-laulukirjan lauluja. Yhteislauluiltoja säestävät ja juontavat kanttorit Sanna Leppäniemi ja Leo Rahko.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 15.6.2016