#YHDESSÄ2022-tapahtuman ohjelma on julkaistu – Yhteiskunnallinen kaupunkifestivaali nostaa esille keskustelukulttuurin muutoksen

Toukokuun 20.–22. päivä Oulussa järjestetään valtakunnallinen #YHDESSÄ2022-tapahtuma otsikolla KUUNTELEN. YMMÄRRÄN. KUNNIOITAN.

Kirkkopäivien logo

Tarjolla on yli 70 ajankohtaisohjelmaa, workshoppeja, arvokeskusteluja, konsertteja, katu- ja puistotapahtumia – jumalanpalveluksia ja hartauksia unohtamatta. Yhteiskunnallisen, keskustelevan kaupunkifestivaalin pääjärjestäjät ovat Kirkkopalvelut, Suomen Lähetysseura ja Oulun ev.lut. seurakunnat. Mukana ovat myös Oulun kaupunki ja Oulun hiippakunta sekä Kirkkohallitus.

Päivien punaisena lankana kulkee keskustelukulttuuri ja sen muutos. Teemat ulottuvat ympäristöaktivismista ja muutosjohtajuudesta aina turvalliseen hengelliseen yhteisöön ja uskontodialogiin. Omaa ohjelmaa on myös lapsille ja nuorille.

”Tapahtuman tavoitteena on yhdistää eri tavoin ajattelevia ihmisiä ja antaa toivoa. Tällä on erityinen merkitys nyt, kun koronapandemia on lisännyt ihmisten yksinäisyyttä ja kohtaamismahdollisuuksia on ollut tavallista vähemmän”, kertoo koordinaattori Petri Satomaa Oulun seurakuntayhtymästä.

Keskustelutilaisuuksissa kuullaan muun muassa Tarja Halosen, Irja Askolan, Jukka Keskitalon, Juha Sipilän ja Tytti Tuppuraisen ajatuksia. Ohjelmasta löytyy myös sellaisia nimiä kuin Eero Huovinen, Eeva Vekki, Markku "Rive" Kanerva, Mikko Alatalo, Ilta Silva – ja monia muita. Ajankohtaisohjelmia ja nimiä täydennetään vielä kevään kuluessa. Ajantasaiset tiedot löytyvät osoitteesta www.kirkkopaivat.fi.

Tulossa terveysturvallinen tapahtuma

Tapahtumapaikat sijoittuvat Oulun keskustaan ja sen ympäristöön lähelle toisiaan. Maksulliset tapahtumat keskittyvät Oulun teatteriin, maksuttomat Oulun tuomiokirkkoon. Lisäksi tapahtumapaikkoja ovat muun muassa Rotuaari, Keskustan seurakuntatalo ja Franzenin puisto. Osa tapahtumista striimataan. Konsertteja ja haastatteluja kuullaan myös Radio Deissä.

Tulossa on terveysturvallinen tapahtuma, jossa noudatetaan ajankohtaisia viranomaisohjeita. Tarvittaessa käytetään koronapassia ja pikatestausta.

Maksullisten tapahtumien liput ovat jo myynnissä Ticketmasterissa. Mikäli tapahtuma peruuntuisi, lipun hinta palautetaan vähennettynä Ticketmasterin käsittelymaksulla. Myös viikonlopun majoitukset ovat jo varattavissa.

Lisätietoa ja koko ohjelma: kirkkopaivat.fi

Lisätietoa Kirkkopäivistä ja Lähetysjuhlista myös Oulun seurakuntien sivuilta.

Mon Jan 24 13:36:00 EET 2022