Juhannuspäivää juhlistetaan Karjasillan kirkolla

Juhannuksena moni suuntaa kulkunsa mökille ja luonnon pariin, mutta myös kaupungissa voi nauttia luonnosta ja maaseutumaisesta maisemasta. "Kaupungissa juhannuksen vietto onnistuu erinomaisesti, ilman juhannuksen tuomaa stressiä. Itse asiassa cityjuhannus yleistyy koko ajan ja tapahtumia ja tilaisuuksia on tarjolla entistä enemmän. Monet tapahtumat ovat yksinkertaisen siistejä", sanoo kappalainen Kimmo Kieksi.

Koivunlehti_M.jpg

Monelle työssäolevalle ja lapsiperheelle kaupunkijuhannus voi tarjota todellisen ja oivan vaihtoehdon rauhoittumiselle ja yhteiselle olemiselle pakkostressin sijaan. Myös seurakunnat haluavat olla mukana luomassa kaupunkijuhannusta.

Karjasillan kirkolla juhannuspäivän juhlinta alkaa lauantaina 25.6. kello 13 yhteisellä messulla.  Messun jälkeen ohjelmassa on muun muassa juhannustytön- ja pojan seppelöinti, juhannusruusujen jako, malja ja oodi kesälle, yhteislaulua sekä pientä kisailua.

Messun toimittaa Kimmo Kieksi, avustajana Ulla Mitrunen-Nyyssönen ja kanttorina Juha Soranta. Säiden salliessa messua vietetään kirkon pihamaalla, joten ihmiset voivat varata mukaan oman huovan tai istuinalusen. Perinteiseen tapaan tarjolla on myös juhannuspäivän kirkkokahvit makean ja suolaisen kera.

Sun Jun 05 18:34:01 EEST 2016