Sinä riität hyvään vanhemmuuteen -tapahtuma on lasten ja vanhempien asialla

Oulun keskustan seurakuntatalolla (Isokatu 17) järjestetään lauantaina 20.11. kello 10 alkaen Sinä riität hyvään vanhemmuuteen -tapahtuma. Tapahtumassa syvennytään paneelikeskustelun kautta lasten ja perheiden tilanteeseen Oulun alueella.

Uupunut isä kolmen lapsen kanssa

Tapahtuma on osa vanhemmuuden tukemiseen suunnattua vuoden 2020 Yhteisvastuukeräystä sekä 15.–21.11.2021 vietettävää Lapsen oikeuksien viikkoa.

Oulun seurakuntien diakoniatyöntekijät Anu Fedotoff ja Heidi Karvonen ovat huolissaan lasten ja nuorten nykytilanteesta. “Lapset ja nuoret ovat erittäin haavoittuvaisia someyhteiskunnassa, jossa elämme. Disinformaatio, ulkonäkökeskeisyys ja kiusaaminen netissä luovat uudenlaisia ongelmia lapsille ja vanhemmille.”

Panelistina toimiva Oulun kaupungin hyvinvointilautakunnan puheenjohtaja Susa Vikeväkorva korostaa perheille annettavan avun merkitystä. “Yhteiskunnan tarjoaman tuen lisäksi yhdistysten ja järjestöjen tuen mahdollisuuksia tulisi tuoda enemmän esille. Myös vanhempien hyvinvointiin pitää panostaa, sillä se parantaa samalla koko perheen hyvinvointia.”

Vikeväkorvan lisäksi panelisteina ovat Eevaleena Isoviita (MLL), Helena Kokko (Auta Lasta ry), Pirita Satomaa (Koulukaverit) ja Jenna Valtonen (Kiimingin seurakunnan nuorisotyöntekijä) sekä Oulun kaupungilta sivistys- ja kulttuurijohtaja Mika Penttilä ja hyvinvointipäällikkö Arto Willman. Juontajina toimivat Satu Lapinlampi ja Hannu Tarvas.

Tapahtumassa luovutetaan vuosina 2020 ja 2021 äideille myönnetyt Valkoisen ruusun ritarikunnan kunniamerkit. Lisäksi ohjelmassa on lasten musiikkiesitys ja maksuton ruokailu osallistujille. Lastenhoito on järjestetty paikan päällä.

Tapahtumaan on ennakkoilmoittautuminen 14.11. mennessä Oulun seurakuntien verkkosivuilla. Tapahtumaa voi seurata myös verkossa osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman järjestävät Oulun tuomiokirkkoseurakunta, Oulujoen seurakunta, MLL:n Pohjois-Pohjanmaan piiri sekä Auta Lasta ry:n Lapsirikas-toiminta.

Tiedote päivitetty 4.11.2021, toinen juontaja vaihtunut.

Tiedote päivitetty 10.11.2021, ilmoittautumisaikaa jatkettu.

Mon Nov 01 15:45:00 EET 2021