Miesten viikolla pohditaan miehen elämää ja puhutaan vaikka formuloista

Valtakunnallista Miesten viikkoa vietetään 8.-14.11. Oulussa Miesten viikko järjestetään kymmenennen kerran. Teemaviikon tarkoituksena on käydä keskustelua siitä, mitä on olla miehenä tämän päivän Suomessa.

Mika Nuorva

Miesten viikolla on tarjolla myös musiikkia. Laulaja-lauluntekijä Mika Nuorva esiintyy torstaina 11.11. kello 20.30 ravintola Tubassa.

Viikon aikana on lähes päivittäin neuvoloissa Isien kohtaamispaikkoja sekä Miehet kuulolla -tapahtumia eri puolilla kaupunkia. Näissä tapahtumissa voi keskustella kaikesta, mikä liittyy miehen elämään.

”Olemme valmiita keskustelemaan mistä vain ja käymään yhteistä pohdintaa – olipa asia sitten vauvan hoito, eläkkeelle jääminen tai vaikkapa formulat”, kertoo diakoniatyöntekijä Kari Rekilä Oulun seurakunnista.

Keskustelujen lisäksi teemaviikolla nostetaan näkyviin niitä tahoja, jotka tekevät miestyötä Oulussa.

”Tapahtumat painottuvat tänä vuonna oululaiseen isä- ja miestyön historiaan sekä siihen, mitä sen tulevaisuus voisi olla”, Rekilä kuvailee.

Ohjelmassa on lisäksi muun muassa miehen surua käsittelevä tapahtuma, jossa sarjakuvataiteilija Harri Filppa kuvaa sarjakuvan keinoja suruprosessin välineenä. Tapahtuma on maanantaina 8.11. kello 17 Keskustan seurakuntatalossa.

Tiistaina 9.11. kello 18 on Oulun kaupunginkirjastossa kirjailijavieraana Pekka Sauri. Torstaina 11.11. kello 11-16 järjestetään OAMKin Kontinkankaan yksikössä Miehet kuulolla – oululaisen Miesten viikon 10-vuotisjuhlaseminaari, johon voi osallistua myös verkon välityksellä.

Isänpäivään päättyvän Miesten viikon tapahtumat ovat kaikille avoimia.

Miesten viikon järjestävät Oulussa yhteistyössä Oulun ev.lut. seurakunnat, Oulun kaupunki, Hyvän mielen talo ry, Miessakit ry, Poikien Talo, Oulun ensi- ja turvakoti ry, OAMK ja Pelastakaa Lapset ry.

Miesten viikon ohjelma löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/miestenviikko.

Mon Nov 01 08:54:50 EET 2021