Hävikkiruokatapahtuma Prikka kiertoon -logistiikkakeskuksessa 23.9.

Elokuun lopussa aloittaneessa Prikka kiertoon -logistiikkakeskuksessa järjestetään hävikkiruokatapahtuma torstaina 23.9.2021 kello 17 alkaen.

Prikka kiertoon -hankkeen logo

Logo: Tiina Liuska

Avointen ovien tapahtumassa esitellään hävikki- ja ylijäämäruuan logistiikkaan keskittyvän Prikka kiertoon -hankkeen toimintaa.

Tapahtumassa kerrotaan, miten logistiikkakeskuksen kautta hävikki- ja ylijäämäruoka kulkee ruoka-apua tarvitseville sekä esitellään hankkeen työllistämis- ja vapaaehtoistoimintaa.

“Opastan vierailun päätteeksi kävijöitä leipähävikin lajittelussa”, kertoo projektipäällikkö Katja McQueen-Winberg.

Tapahtumaan otetaan mukaan osallistujia puolen tunnin välein kello 17.00, 17.30, 18.00 ja 18.30 ennakkoilmoittautumisten perusteella. Logistiikkakeskus sijaitsee Oulun vanhassa Hiukkavaarassa osoitteessa Hiukanpiha 9 H 2.

Hävikkiruokatapahtuman järjestävät yhteistyössä Prikka kiertoon -hanke ja ympäristöjärjestö Dodo ry:n Kaikki käyttöön -hanke. Avoimet ovet järjestetään osana Dodo ry:n Kaikki käyttöön -hävikkiruokakiertuetta.

Prikka kiertoon -hankkeen päätoteuttajana toimii Helsingin Diakonissalaitoksen säätiö ja osatoteuttajina Diakonia-ammattikorkeakoulu, Oulun Diakonissalaitoksen säätiö, Oulun ev.lut. seurakuntayhtymä ja Oulun kaupunki. Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto. Dodo ry:n Kaikki käyttöön -hävikkiruokakiertuetta tukee maa- ja metsätalousministeriö.

Ennakkoilmoittautumiset: Iina Matikainen, 040 665 0790, iina.matikainen@evl.fi

Lisätietoa:

Tietoa hankkeesta Oulun seurakuntien sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Hankkeen verkkosivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kaikki käyttöön x Prikka kiertoon!Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Dodo.org /kaikki käyttöönLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tue Sep 21 09:05:00 EEST 2021